Tjock i kotan och en rörelsestörning

Sv: Tjock i kotan och en rörelsestörning

Uppdatering igen då!
Var ute idag igen, hm..
och nu är han varm och svullen, vilar helst men ställer ner om jag lyfter den andra bakhoven. Longerade lite i trav för att se om rörelsestörningen var förändrad. Kan väl säga att han nu är halt, inte jättemycket men dock mer än en rörelsestörning/markering.

Tempade och han har 36.5 alltså ingen feber.. Känns ändå lite "hängig", inte alls den busiga och finurliga pollen han brukar vara.. Men dock inte jättemycket, han är ju vaken och "hänger" med vad som händer runt omkring.

Knackade runt på sulan om det möjligtvis är en hovböld men ingen reaktion.
Han är oöm när jag kände, klämde tryckte på svullnaden..

Stallägaren skall kolla honom imorgonbitti och är han likadan ringer jag till kliniken.

Men, vad är detta och vad beror det på???

Senast ändrad av en moderator:

Ännu en gång!
Ska nu till kliniken imorgon fredag kl 13..
så får vi se vad det är för ngt..

Håll tummarna

Hm.. så många som kollat och ingen som vill kommentera???:confused:

Stod och studerade honom idag i hagen. Han doppar gärna tån och vilar på tån. Vad kan detta vara??!!1

Givetvis började hästarna busa och springa runt, även min då och han blev bara mer och mer halt..:(
Försökte få tag i dem men det gick tyvärr inte..

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 038
Senast: Egonson_
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 026
Senast: sandrafors
·
Hästvård Hej! Jag har en unghäst på 2,5 år som skadat sig för 17 dagar sedan. Skadan sitter på yttre skenbenet vänster bak. Det började med att...
2
Svar
28
· Visningar
18 692
Hästvård Känns som en onödig tråd men jag måste skriva av mig lite.. Magkänslan idag säger att det är nåt stök med pållen.. :( Har till och...
Svar
5
· Visningar
3 272
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka