Sv: Skorpor?

det kan mykt väl vara det, vi fick ringorm i höstas, första kom det ' skållor' som vi trodde var regn skållor eller liknande, men var ringorm! ringorm kan se ut på flera olika sätt.. kolla upp det!

Sv: Skorpor?

Upptäckte häromdagen att min shettis börjat klia sig ganska mycket. Kollade då i pälsen och upptäckte små skorpor på huden!
Någon som vet vad det kan va!?
Hon kliar sig så hon blir kal. Tror ni det hjälper om jag rakar henne?
Det kan antingen vara ohyra, någon typ av eksem (beroende på t.ex allergi, fukt el dyl). Jag hade provat att avlusa först med ohyreschampoo, hjälper inte det så kan det vara eksem och då kanske det är bäst att ta ut veterinären, det finns ju miljarder saker man kan göra med en eksemhäst så det är lika bra att få handfasta råd att hålla sig till.

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Cactus
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
47
· Visningar
1 952
Hästvård Spanjoren, har bott i Sverige i ett år nu och jag gav honom tre veckors bete i hage med lite gräs. Nu när han kommit tillbaka hem så är...
2
Svar
20
· Visningar
1 961
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka