Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag är ju en sådan som anser att själv är bäste dräng.... Hur görs en träckprovsanalys rent praktiskt. Skulle jag själv kunna räkna ägg...
Svar
15
· Visningar
1 913
Senast: _86a_
·
Hästvård jag fick för några dagar sedan nys om en nordsvensk som stod i ett garage med fastvuxen grimma en bit hemmifrån mig. Hon är mager...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 130
Senast: mettanmett
·
S
Hästvård Om en häst har en rygg och rumpa som helt saknar muskler, allstå ryggraden sticker upp längs med hela ryggen. Den har en otrolig...
Svar
7
· Visningar
805
Senast: milly
·
D
Foder & Strö vad bör jag ge rent basmässigt till en dräktig lady?
Svar
8
· Visningar
880
·
Z
Foder & Strö Hej! Jag behöver verkligen lite råd.. Har ett 6-årigt westfalen sto, 175 cm. Rids 6 dgr i veckan, tävlar hoppning. I veckorna rider...
Svar
15
· Visningar
1 061
·
N
Foder & Strö Vad är det för skillnad på pelleterad betfor och "vanlig"?
Svar
5
· Visningar
727
Senast: hillevie
·
Hästvård For in me min lilla häst idag då han fått nån skum sjukdom för ca 10 dagar sen . var in till veterinären en gång föra veckan då dom tog...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: martinique
·
L
Foder & Strö när jag köpte pållan hade hon helt okej hovar, åt då biotin occh krafft grund som innehåller biotin samt linfrö (=olja). tog sakta bort...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: lkn02001
·
J
Foder & Strö Hej, jag har räknat på min foderstat och har ett hösilage med mycket energi, då tänkte jag lägga till sojamjöl. Var hittar man ett bra...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: Lavinia
·
D
Hästvård Vad tycker ni om detta? Har sett att lokala ridskolan har det och de påstår att man tjänar in lite på det, men jag kan tycka att det...
2
Svar
36
· Visningar
3 411
Senast: Eagle
·
D
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av dom? Har ett islandssto som är under igångsättning efter skada och föl och har på sistonde börjat bli...
Svar
8
· Visningar
1 224
Hästvård jag är så himla glad,(och lättad!),var in och kastrerade unghästen för 2 veckor sen,väntade på räkningen med en stor klump i magen,fick...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Fibusen
·
Hästvård Har någon här erfarenhet av "Naken havre" (det ska vara som vanlig havre men utan skal, och med högre näringsvärden), :d som foder till...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: Rox
·
D
Foder & Strö Har funderingar kring tillskottsfodret Cortaflex? :confused: Bra? Dåligt? Fördelar och nackdelar? Vet att det ska vara bra för hästens...
Svar
6
· Visningar
1 202
Senast: Plankton
·
S
Hästvård Jobbigt!!! Ena pållen har varit torr på sidor och under mulen. Har varit så i typ 1-2 mån. Vi har smörjt med vitaminsalva varje dag...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: Simpsons
·
Hästvård Min treåring (ja, nu är det ju nytt år...) opererades för OCD i båda haserna i höstas. Op gick bra på alla sätt, och - otroligt nog-...
Svar
8
· Visningar
1 601
Senast: kotbullen
·
F
Hästvård Vid spattröntgen visade det sig att min ponny även hade "taggar" vid kotleden på vänster fram. Var dock för chockad för att tänka på vad...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: Fjunet
·
J
Foder & Strö Hej! Jag har räknat ut en foderstat till min ponny som stämmer jättebra! Jag har räknat med mineralämnena Kalcium, fosfor och...
Svar
5
· Visningar
772
·
H
Hästvård En vän till mig skaffade sig ett nytt avelssto i höstas och hon har lite spännande "saker"... Dels har hon en fettbula vid...
Svar
1
· Visningar
1 973
Senast: via
·
S
Foder & Strö Hej! Jag har en liten undran som någon här kanske vill hjälpa mig med...:confused: Vad är skillnaden på naturliga och syntetiska...
Svar
12
· Visningar
2 425
Senast: Strajder
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka