Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej när jag anmälda en fam en gång ang 5isläningar så ringde jag djurskyddsmyndigheterna på en gång och berättade vad jag sett och vad dom sa till mig. dom åkte dit dagen efter och fick en varning sen har dom koll på dom med jämna mellanrumm. Men jag ringde anonymt. Vänta inte ring direkt. tänk på djuren. Om dom tar djuren så flyttar dom djuren till en annan komun så att djurägaren inte kan hitta djuren. Har tagit reda på detta.jag skall i första hand försöka få loss hästen på egen hand, då jag vet att de gärna drar ut på tiden med sånna här ärenden. dessutom är märren en pärla, isabellfärgad med bläs och mjuk o go i huvvet.
var och pratade med folk i byggden idag, och har fått fram en del intressanta uppgifter som kan ge mig litet plus när jag skall träffa gubben imorrn.
Imorgon åker vi dit igen, och pratar allvar med honom(självklart artiga och trevliga i början, vi vill ju att han skall GE oss hästen för att han tycker det låter bra, inte för att han känner sig pressad...)men om han vänder närkingska sidan till bussar vi farbror blå och myndigheten på honom!
eftersom jag känner inspektörerna privat, och detta är akut så tror jag att vi kan få igång processen relativt snabbt...för de arma kornas skull om inte annat!
Om jag skulle se en sån häst så skulle jag kanske försöka "spela lite dum" och låtsas att jag är spekulant på hästen och undrar om den är till försäljning.. Kanske säga att jag är ute efter en billig häst att lufsa lite med i skogen eller ev. ha som sällskap till mina andra djur och kanske säga att din häst ser ju så trevlig ut så jag undrar om den är till salu...kan man inte börja spinna på det och bli liksom lite "polare" med gubben..Kanske fråga om man får åka dit några gånger och pyssla lite med hästen och sen kanske fråga om man får köpa billigt eller nåt sånt..tror ni inte att man skulle kunna övertala en sån gubbe rätt fort då om man liksom var på hans sida och inte pratade om dålig hästhållning...Man kan ju ändå ta dit inspektionen sen efteråt..och låtsas själv att man inte har någon inblanding i det hela..naturligtvis inte för tätt inpå..