Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Jag är väldigt orolig över min sköthäst behöver ara råd. sen en tid tillbaka kanske 3 -4 veckor har jag märkt att hon får rödaögon...
Svar
11
· Visningar
1 046
Senast: eriica-o21
·
B
Foder & Strö Vad det är svårt att hitta det!! vet att kvarnbyfoders luzern är melassfri och sockerfri, men vilka fler? Det är ingen här som säljer...
Svar
6
· Visningar
1 315
L
Foder & Strö en bekant berättade idag att hon ger sina hästar (2 travare & 1 isis) ngr nävar fågelfrön i fodret varje dag. det ska tydligen vara...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Thora
·
Foder & Strö Hur mycket MJ respektive smpr, står era fullblod på? Har ni dom på MJ*6, eller mer?
Svar
3
· Visningar
834
S
Hästvård Våran 9-åriga islandshäst har blivit jättesjuk! Jag kan ju ta det från början. tror Torsdag 1/3: Lite hängig när vi tar in henne...
2
Svar
35
· Visningar
2 956
Senast: Havanna
·
3
Hästvård Hej För typ ett år sedan hade vi en tråd här där man kunde lägga in bilder på sin häst och kommentera om man typ var nöjd med hur den...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: reykurboy
·
Hästvård Är verkligen hästpratare seriösa, eller är det bara rent ut sagt "skitsnack" för att tjäna pengar? Har hört massor av oseriösa...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 590
Senast: ImFabulous
·
Hästvård Jag har aldrig stött på någon häst förut med svår mugg så jag har inte funderat så mycket på det. Min förra häst hade mugg då och då...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: ImFabulous
·
C
Hästvård Hej! Är det någon som har erfarenheter av hästar med grå starr? Min 16-åriga enögding har nu fått grå starr på sitt (inte nu längre)...
Svar
2
· Visningar
1 086
Senast: Coconut
·
D
Hästvård Skulle ni köpa en häst med bronkit? Hästen har inte fått diagnosen (eftersom vet. inte är tillkallad)men jag anar att det är så. Hästen...
Svar
8
· Visningar
2 098
Senast: morgaine
·
Hästvård Hej! En liten fråga bara:p Nu är det så här att jag har en pålle som är lätt frusen av sig och har därför ett ganska tjockt...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 157
Senast: Djurjouren
·
Hästvård Blir så less på dessa problem, har börjat sätta igång pållen lite mer nu efter vinter vilan och det har gått jätte bra han har varit...
Svar
1
· Visningar
545
Senast: urkella
·
Hästvård Ska hästar behöva lida på detta sätt?? Vem kan försvara detta? http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=766506
Svar
7
· Visningar
990
Hästvård En häst som fått fång pga för hård verkning, är den extra känslig för att få foderfång också? Någon som vet? //
Svar
6
· Visningar
1 786
Senast: fialotta40
·
Foder & Strö Vad är SANNING egentligen angående att ge hästar gräs som är klippt med gräsklipparen? ÄR det farligt eller är det inte farligt? Och...
2
Svar
34
· Visningar
2 321
Senast: mizz
·
Hästvård Behöver lite erfarenhet från er bukare. Denver skoddes i onsdags, i torsdags markerade han, var varm i hoven o en svag puls. Ringde...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: Denver
·
D
Hästvård Hej alla kloka bukare Nu vill jag veta vad ni tycker, tänker, tror och vet om lösa benbitar. Det är ju ganska vanligt att man hittar...
Svar
9
· Visningar
1 174
Senast: Dark_Iris
·
Hästvård för att se hästens vikt ? Nånting x nånting delat med 8900 - eller någonting i den stilen. Måttbandet som finns i Börjes mfl, tycker...
Svar
2
· Visningar
567
Senast: Rie
·
Hästvård Har ett sto på 32 år som har curshing ( stavning? ) Jag brukar klippa henne på våren, ibland även på försommaren. Vill dock inte klippa...
Svar
4
· Visningar
986
Senast: krambanan
·
Hästvård Jag sitter här och försöker få tag i veterinären, men mellan gångerna jag ringer kan jag ställa frågan här. Jag har en shettis valack...
Svar
14
· Visningar
1 031
Senast: Tail
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V