Sv: Är det skadligt med (för) varmt täcke?
Menar du att du har täcke på hästen även i högsommarvärme
PL
PL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
PL
så kallt blir det inte här iaf. inte på SOMMAREN.
å andra sidan. hur många har mer än 7 grader i sitt stall vintertid och har tjockt stalltäcke på hästen? det är nog väldigt väldigt många.
så att säga att en häst typ dör av att ha 300g täcke ute när det är MAX 7 grader samt att det blåser iskallt, och hästen bevisligen inte är vare sig svettig eller på annat sätt besvärad - ja det är aningens långsökt...
Du skrev ju att hästen aldrig varit utan täcke!
PL
Jag var o kollade på ett fleecefodrat regntäcke och när vi i butiken läste om det så motsvarade det ett tjockt vintertäcke. Det var Hansbos.Tack för alla svar Asså jag kanske inte skrev så bra, men vill inte ta av täcke dels för att han aldrig vart utan i hela sitt liv (iaf sen han började ridas) och för att det inte är sol hela tiden, NÄR det är sol är det typ +7 grader och jätte skönt, MEN det blåser iskallt och så fort solen går i moln blir det JÄTTE kallt och sen blåsten på det!!
Jag har beställt ett fleecefodrat regntäcke som han ska få ha på sig så fort det kommer (vilket det aldrig verkar göra..)
å andra sidan. hur många har mer än 7 grader i sitt stall vintertid och har tjockt stalltäcke på hästen? det är nog väldigt väldigt många.
så att säga att en häst typ dör av att ha 300g täcke ute när det är MAX 7 grader samt att det blåser iskallt, och hästen bevisligen inte är vare sig svettig eller på annat sätt besvärad - ja det är aningens långsökt...