Vilka täcken inför vintern?!

Sv: Vilka täcken inför vintern?!

vad är det för fel på din 2årings päls? Så länge den inte rids så behöver du väl inte täcka den till förbannelse?

Ett enkelt fodrat regntäcke ex horseware californa bör räcka hela vintern!
 
Sv: Vilka täcken inför vintern?!

Ja fast hon börjas rida in nu i höst och hon fryser väldigt lätt och visar missnöje om hon måste vara naken i pissväder! :)
 
Sv: Vilka täcken inför vintern?!

så länge hästen inte är klippt så klarar den sig med ett tunt fodrat regntäcke.
 
Sv: Vilka täcken inför vintern?!

Fattar inte varför du ska ha så tjocka täcken på en tvååring...!

Men rekommenderar iallafall Horseware på alla punkter, de har allt som du letar efter, förutom fleecefodrade täcken. Rambo är bäst, men dyrast. Har haft bucas på en tunn d-ponny, satt riktigt dåligt.
 
Sv: Vilka täcken inför vintern?!

Om du nu har en tvååring så tycker iaf jag att det verkar överkurs med så många täcken. De unghästar jag känner har definitivt inte haft täcken på sig som tvååringar. Om du absolut måste ha täcken, köp billigt/begagnat eftersom din häst kommer att växa.
 
Sv: Vilka täcken inför vintern?!

Men som jag skrev så är hon redan nu väldigt utvecklad i kroppen och jag tror att hon kommer att sluta på 145cm i täcken då hon har relativt kort rygg och är mest låånga ben :) Ev 155 men det är ju ett senare problem, man får ju köpa det som sitter bäst JUST NU :)
 
Sv: Vilka täcken inför vintern?!

Fast du kan ju inte dra alla över en kant. Förra vintern skakade hon när vi hade ett tunt regntäcke på henne under pissväderssdagar, men så fort hon fick på sig ett med tjockare fodring var det okej för henne :)
 
Sv: Vilka täcken inför vintern?!

Till alla som ifrågasätter!

Som jag redan skrivit så ser jag helst att hon går så mycket naken som möjligt men VID KASST VÄDER fryser hon lätt och då är jag mån om att ha ett täcke som ger rätt typ av skydd, sitter bra och som andas ordentligt! Och därför har jag gärna flera olika täcken så att hon inte ska behöva ha ett som är antingen för tjockt eller ett som är för kallt :)

Till er andra: Tack för alla bra tips! Här ska kollas upp och shoppas! :d
 
Sv: Vilka täcken inför vintern?!

alla verkar gilla horsewear, har ej testat själv.
hört att följande ska vara mkt bra: shire, ullegårds, OS-täcket, svea täcket. ngn som har erfarenhet? min kan inte heller ha bucas, och av ekonomiska skäl har jag hittils bara testat Börjes och Ullared och varit nöjd. Hade alltid OS-täcket förr på min gamla häst, var kanon, nån som använder det nu?
 
Sv: Vilka täcken inför vintern?!

Sveatäckena testade jag när det var utförsäljning i en butik. Vilka värdelösa täcken, helskum passform och läckte innan hästen knappt kommit ut i hagen.

Min 155häst provade 145 i svea vilket hon drunknade i, det var stort som ett tält. provade exakt samma modell i 135 och i det stack halva rumpan ut. Helknepiga storlekar...

shire har jag inte så bra erfarenhet av tyvärr, måste fått måndags ex eftersom flera jag känner har bra erfarenhet av dessa.

ullegårdstäckena har jag aldrig hört talas om.

börjes billiga regntäcke för ca 300kr är faktiskt bra för den slanten. Gillar dock inte fronten speciellt mycket, borde vara bättre lösning för de lösa flärparna i tyget när täcket är spänt.

horseware har jag inget mer att säga om än :love:
 
Sv: Vilka täcken inför vintern?!

bucas är inte de ända1 jag ahr ett regn täcke som e suer med LIKADANT staydry foder so bucas! men jag är ett stort fan av bucas! som stalltäck skulle jag remkmendera bucas irish Stable eller Bucas celtic! :D
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste köpa nya täcken till foderhästen. Undrar lite vad jag ska köpa. Jag köper bara Horseware täcken och har kollat på: Amigo...
Svar
3
· Visningar
1 594
Senast: TildeAhlin
·
W
Utrustning Hej. Jag undrar vilka täcken ni har till er häst och varför ni har just dom? Jag har Regntäcke: För regniga och blåsiga dagar...
2
Svar
30
· Visningar
4 454
Senast: quigley
·
Hästvård Jag har en häst med björnpäls, kommer att klippa henne framöver men lämna på rygg och kors för att slippa täcka inne. Hon har lite...
2
Svar
21
· Visningar
2 793
Hästvård Hej alla... Det finns ju massor av råd kring hur man ska täcka oklippta hästar (bland annat finns det en bra artikel på hippson.se)...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 154
Senast: Marlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp