equine dentist???

Sv: equine dentist???

Fast det var väl några år sen? :angel: ;)

Och dom flesta seriösa veterinärer hänger ju med i vad som händer även efter utbildningen. Så även dom som fick lära sig det borde ju ha uppfattat att det inte är så lyckat.

/Maria

Fast det var väl några år sen? :angel: ;)

Och dom flesta seriösa veterinärer hänger ju med i vad som händer även efter utbildningen. Så även dom som fick lära sig det borde ju ha uppfattat att det inte är så lyckat.

/Maria

Ja, jag har haft kontakt med en veterinär som behandlade endometrit hos ko med att spruta in lotagen..Snällt.. Det hade han fått lära sig för inte alltför länge sen (gick iaf i Uppsala och inte Stockholm..)
Uppdatering skadar ju inte..

Ehhh hur ska jag veta hur faktura kommer se ut innan jag fått den? Klart jag kollar upp saker innan men ska jag be att få se en exempelfaktura också då tycker du?
Nej, men som du vet, för att få skriva faktura och ta ut moms, så innehar man en f-skattsedel..........Den kan man fråga efter!
gulan

Jag hade precis en hästtandläkare hos mig och "avverkade" alla vargtänder på unghästarna och han sa att det numera inte är tillåtet att slå ut vargtänderna utan han använde nån slags skruvmojäng till detta. Verkade mkt humanare mot hästarna.

Tillåtet eller inte är lite svårt att säga, dock knappast acceptabelt.
Är din hästtandläkare veterinär?
PL

Nej, han är inte veterinär men hans fru är så de arbetar tillsammans.
Han är grymt bra på tänder, jag är jättenöjd.

Nej, men som du vet, för att få skriva faktura och ta ut moms, så innehar man en f-skattsedel..........Den kan man fråga efter!
gulan

Ja visst kan man det. Har jag väl aldrig sagt att man inte kan heller? Det jag sa var: Jag skulle inte betala en ickekorrekt skriven faktura utan krävt en ny faktura.

Bara för att någon har en f-skattsedel så är det ju inte säkert att man får en korrekt faktura.

/Maria

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
588
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 989
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
839
Senast: bettysmatte
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
732
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka