Jag har inte kunnat svara tidigare eftersom jag både har ett jobb, ett par hästar, andra djur och ett liv istället för att kunna sitta framför datorn och försvara varför jag anser att borsalino inte ska betala utan anmäla.
Du frågade mig om jag inte skulle kollat upp innan jag tog ut ngn för att göra ett jobb att den personen har rätt behörighet innan, självklart kollar jag upp att h*n är vad h*n utger sig för att vara när
jag beställer jobbet! Jag har själv avbokat en "tandläkare" efter att jag fick veta att han sederar och opererar utan närvarande veterinär och inte enbart nöjer sig med undersökning och/eller raspning. Även om det inte var aktuellt med någon tanddragning på mina hästar så tänker jag inte bidra till att sånna personer får några som helst inkomster av mig eller andra.
Borsalino blev tillfrågad om det var ok att "tandläkaren" kollade munnen på hästen då h*n ändå var där, jag kan inte någonstans läsa att borsalino fick en chans att säga varesig ja eller nej till att vargtänderna sedan drogs! Hon har gett sin tillåtelse till en undersökning och inte ett operativ ingrepp utan får istället en skum faktura och ställs inför fullbordat faktum.
Fick de undersöka hästen? Ja.
Blev borsalino underrättad om att vargtänderna behövde dras? Nej.
Blev hon tillfrågad innan ingreppet utfördes? Nej.
Har personen som utförde ingreppet veterinärlicens? Nej.
Fanns det veterinär närvarande? Nej.
Framgår det av fakturan vad som utförts? Nej.
Framgår det av fakturan om personen innehar F-skattsedel? Nej.
Framgår det av fakturan vem som äger företaget? Nej.
Vem är det egentligen som är oseriös och oärlig här?