Tips inför hästköp :D ?

Sv: Tips inför hästköp :D ?

Vad skulle ni rekomendera ? Jag ska använda hästen till hopptävling på LOK nivå än så länge och rida hemma och ut :D MVH LOuise

Ett par saker till att ta med i beräkningen när det gäller försäkringen. Självrisken! Vissa bolag har fast andra har ett fast belopp + procent på kostnaden. På vissa bolag kan man välja hur stor självrisk man vill ha och det påverkar premien, högre självrisk lägre premie.
Sedan gör bolagen olika om man vill dela upp kostnaden per månad. Vissa gör det utan att det kostar mer andra lägger på viss procent. Tror att sist jag hade ett bolag som lade på extra för att dela upp betalningen månadsvis var det hela 6 %.

Tack så mycket nu är det bestämt g¨år hästen igenom besiktningen är den min :D (A) Vilken känsla :D

i* har väldigt bra vilkor på sina försäkringar.

litet tips är att försäkra hästen med bra veterinärvård. gärna extra som även täcker mediciner och resor. det kan löna sig om hästen skadar sig. ofta mediciner som kostar mycket!

lycka till med hästen!

JKa jag ska ha veterinär vård mest och sen livförsäkring i 36000 som jag köper hästen för. Ringer runt till bolagen nu i veckan och kollar med folk i stallet o så :D

Jag har I* o är väldigt nöjda me dom...har aldrig varit några problem..dom har ju även ändrat om lite i sina vilkor..innan va d självrisk o % på beloppet som gällde.nu har dom tack o lov ändrat till fast självrisk..me d e ju upp till var o en va man väljer...finns nog många som inte tycker om I*..:D :angel:

Okej tack för tipsen :P Bra att veta vad alla tycker :P

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, det här med att köpa häst. Det är så mycket att tänka på, när/hur/varför osv. Jag och sambon har börjat prata mer seriöst om en...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: pulkaskurk
·
Hästmänniskan Står i begrepp att förhoppningsvis köpa en 8-årig dressyrvalack för drygt 150’. Velar oerhört vad gäller röntgen och är mycket tacksam...
Svar
10
· Visningar
4 100
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Hej Hej Ville bara fråga om någon vet något om detta: Jag köpte en häst för några månader sen som vi försäljningen blivit...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 187
Senast: Bison
·
H
Ekonomi & Juridik Har läst lite kring folks motiveringar och funderingar kring detta heta ämne just besiktning av en häst, oftast i samband med ev...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 384
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025