Randig häst- Varför?

Sv: Randig häst- Varför?

hästen klipptes för drygt en vecka sedan eller lite mer... så nä det tror jag ej.. Har dock ej hört från "Comet" om det försvunnit eller ej..

Du har inte haft på något no-bite medel eller liknande på boxväggar eller dyl? Vi hittade nämligen liknande saker på ett av stona i höstas, o vi var väldigt förundrade. Såg precis ut som det du visar på bilden, svullna "streck", framme på bogen, något på sidan, och två tre st på baken. Efter lite tänkande kom vi på att det berodde nog på att vi dagen innan smort in boxkanterna med no-bite medel. Svullnaden gick ner efter ngra dagar, och vi har inte behövt anväda ngt no-bite medel sen dess.

ja kanske.. det kan vara en ide att fråga..

Vet inte om de använt det och vet ej om det är kvar- alltså ränderna

Ska ringa fodervärden..

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 092
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
269
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
387
Senast: MiniLi
·
Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: casio01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V