Dessa stakars hästar med okunniga ägare...

Sv: Dessa stakars hästar med okunniga ägare...

Hösilage är torrare, ja. Ligger ofta runt 50-60. Vi har något år haft hösilage som visade sig ligga runt 80. I princip torrt hö inplastat.

Så det varierar mycket.

Sen tror jag att man kallar det olika. För mig är ensilage blött, hösilage mittemellan och hö torrt. Hästar brukar man ge hösilage och hö, kor får ensilage.

Men det betonades ju att det var ensilage det handlade om, inte hösilage.

Men kärt barn har kanske många namn? :)

Norrland

Såg jag något sådant skulle jag ringa djurskyddet.

Tycker att hästfolk måste sluta tolerera dumheter hos andra hästägare...vi har allihop sån himla respekt för att det är "deras/hans/hennes häst" samt konflikträdda, men vi får sluta tänka så.......far hästen illa och ägaren inte lyssnar på råd så är det ringa som gäller, det måste vi lova varandra!!

håller fullständigt med man har ett ansvar när man ser djurplågeri!!!
annars blir man ju "medskyldig" till lidandet

I min värld finns det silage -punkt slut - med olika TS halt.

jag vet att många säger hösilage åt torrare silage. men vad jag vet är ensilage det bokriktiga ordet, med varierande TS.... så ja - kärt barn har tydligen många namn.

Liknande trådar

L
Ekonomi & Juridik Hej! För tre månader sedan sålde jag en häst (varmblodstravare, 11år) som jag haft i 2, 5 år. När jag köpte hästen besiktigade jag...
Svar
6
· Visningar
3 117
Senast: Lisa_S
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 091
Senast: Lobelia
·
N
Foder & Strö Foder till \"avställd\" häst Hej! Jag ska hjälpa till med en rätt besvärlig nsv travare, och jag har funderat lite på foder till den...
Svar
4
· Visningar
1 106
Senast: _Nikita_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V