L
lippan
Sv: Torv, halm eller strö???
Torv gillar jag inte då jag tycker det fastnade på skor/stövlar och man "drog runt" det i stallet. Kändes mörkare i stallet och det luktade speciellt också. Svårt att se vad som var vad!
Fördelar med spån är att det ser ljust och fint ut när det är nyinlagt, nackdelar att det ser tråkigt ut efter ettag!
Vi har halm till hästarna just nu, men har haft både spån och torv.Vad har ni till era hästar??
Barnen tycker spån är enklast att mocka i, själv blir jag mer och mer förtjust i halm!Vad föredrar ni?
Fördelar med halm är att det är mjukt, luktar gott och det finns alltid något att pilla med, för hästen! Nackdelar med halm är väl att det blir tungmockat om man har en häst som stökar och gräver runt i boxen, vilket gör att man måste ta ut mkt varje gång man mockar.För och nackdelar??
Torv gillar jag inte då jag tycker det fastnade på skor/stövlar och man "drog runt" det i stallet. Kändes mörkare i stallet och det luktade speciellt också. Svårt att se vad som var vad!
Fördelar med spån är att det ser ljust och fint ut när det är nyinlagt, nackdelar att det ser tråkigt ut efter ettag!