Sv: Jag är en hemsk hemsk hästägare!
Den som mår 'värst' av att det inte mockas en dag är den arme sate som ska mocka dagen efter. Hästarna både överlever och är lika lyckliga ändå =)
Jag är ÄNNU hemskare än dig, inte nog med att jag flera ggr har tvingats hoppa över mockningen för jag varit för sjuk (jag har viss avlastning men kan inte räkna med den, vill ju till att avlastningen är hemma så att säga) och ingen har kunnat hjälpa mig, och dessutom - håll i dig nu - så förr när jag jobbade 48 h-helg, så under en period om 10månader så var tredje vecka, säkert som amen i kyrkan, så fick hästarna inte mockat en dag.
Mamma skötte (och sköter) hästarna åt mig när jag jobbar, och ganska lång tid inledningsvis när jag bytte jobb ville jag inte hon skulle behöva mocka också, ovanpå allt annat, så hon var mockningsbefriaf. Vilket innebar att jag mockade på fredagen innan jag åkte, hästarna sov 'på rena lakan' natten mot lördag, sen natt mot söndag sov de minsann på skitiga lakan. Och jag hade ett helvete att mocka på söndagen. Detta upprepades var tredje vecka. Ingen av hästarna varken dog eller led minsta lilla nöd. Däremot blev det en ohälsosamt hög spånförbrukning då jag normalt pedantmockar och ju kastade massvis de där söndagarna.
(för ev djurvänner som sitter med telefonen i högsta hugg för att ringa djurskyddet nu kan jag lugna dem med att de nya arbetstidsreglerna från EU har gjort att det aldrig inträffar längre).
Så, att en gång på en massa år bli sjuk och inte klara av att mocka - det är inget att ens fundera på att känna sig som en dålig hästägare för!
Skönt att du mår bättre nu!