Jag är en hemsk hemsk hästägare!

Sv: Jag är en hemsk hemsk hästägare!

Idag känner jag mig mycket piggare! Inte lika matt som igår! Skönt.

Och det är ju bra att jag är piggare idag, det lär behövas. Kollade boxarna när jag släppte ut hästarna i morse. Det var inte kul. Jäklar vad orejdiga. Så nu kommer straffet för att jag slarvade igår.

Nu ska jag ut och mocka och göra fint. De ska få extra med spån. Måste göra det innan dottern kommer hem. Om hon visste att jag inte mockade igår får jag nog veta att jag lever! (Hoppas bara att hon inte läser här!) :rofl:

Men det är lustigt faktiskt att jag fick så dåligt samvete för att jag skippade mockningen en dag. Det är så inpräntat att hästarna går före allt. Man kan slarva med mycket - men inte med hästarna. Men det är ju en bra sak att ha det i sig, iof.

Nu tar jag MP3:n och går ut och mockar. Metallica är bra mockmusik! :bow:

Norrland

Den som mår 'värst' av att det inte mockas en dag är den arme sate som ska mocka dagen efter. Hästarna både överlever och är lika lyckliga ändå =)

Jag är ÄNNU hemskare än dig, inte nog med att jag flera ggr har tvingats hoppa över mockningen för jag varit för sjuk (jag har viss avlastning men kan inte räkna med den, vill ju till att avlastningen är hemma så att säga) och ingen har kunnat hjälpa mig, och dessutom - håll i dig nu - så förr när jag jobbade 48 h-helg, så under en period om 10månader så var tredje vecka, säkert som amen i kyrkan, så fick hästarna inte mockat en dag.

Mamma skötte (och sköter) hästarna åt mig när jag jobbar, och ganska lång tid inledningsvis när jag bytte jobb ville jag inte hon skulle behöva mocka också, ovanpå allt annat, så hon var mockningsbefriaf. Vilket innebar att jag mockade på fredagen innan jag åkte, hästarna sov 'på rena lakan' natten mot lördag, sen natt mot söndag sov de minsann på skitiga lakan. Och jag hade ett helvete att mocka på söndagen. Detta upprepades var tredje vecka. Ingen av hästarna varken dog eller led minsta lilla nöd. Däremot blev det en ohälsosamt hög spånförbrukning då jag normalt pedantmockar och ju kastade massvis de där söndagarna.

(för ev djurvänner som sitter med telefonen i högsta hugg för att ringa djurskyddet nu kan jag lugna dem med att de nya arbetstidsreglerna från EU har gjort att det aldrig inträffar längre).

Så, att en gång på en massa år bli sjuk och inte klara av att mocka - det är inget att ens fundera på att känna sig som en dålig hästägare för!

Skönt att du mår bättre nu!

Och det är ju bra att jag är piggare idag, det lär behövas. Kollade boxarna när jag släppte ut hästarna i morse. Det var inte kul. Jäklar vad orejdiga. Så nu kommer straffet för att jag slarvade igår.

Bra att du vilade dig och tänkte på dig själv. Nu vet du hur man gör till en annan gång ;)

Edit: Och ja, jag har också hoppat över nån gång när jag känt mig risig. Inte mockat, inte gått ut med hunden (för att undvika en spinoff om hundplågare nämner jag direkt att jag har trädgård som hunden kan göra ifrån sig i). Det är inte förbjudet att vara människa och djuren far ju knappast illa av det någon enstaka gång.

Senast ändrad:

jag tar bajsarna i min lösdrift morgon och kväll :love: och strör ny spån varje dag . den är nu ca 15 cm hög :love:

Förstod först inte vad du menade. Men när poletten trillade ner var det ganska kul! :rofl: :rofl: :rofl:

Norrland

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 571
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 897
Senast: mars
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 875
Senast: Twihard
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka