Klapphingst

Sv: Klapphingst

Efter dom har fyllt 3 är det väldigt liten chans att den sista kulan ramlar ner, så jag tror inte det är innan 3 års ålder som dom räknas som klapphingstar..

Sv: Klapphingst

Det borde väl ändå ha kommit fram när hästen kastrerades om han var klapphingst eller inte, knappast något som kan missas liksom.

I vissa länder vill man ha klapphingstar för att hästarna ska vara lite mer temperamentsfulla. I Sverige måste man se till att man tar ut båda kulorna vid en kastrering, men i andra europeiska länder är det inte så.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 034
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 962
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 217
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V