Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ffa. müslivarianterna är jag intresserad av. Vad innehåller de för råvaror?
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Mia_R
·
M
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av Sweet Itch control?? Vad kostar det och vart kan man köpa det???
Svar
14
· Visningar
1 279
Senast: schelin_j
·
Hästvård I torsdag var jag tillbaka i stallet för första gången efter en skada som gjorde att jag inte kunde gå. Går ut till hagen för att...
Svar
13
· Visningar
1 384
Senast: Alexandra_W
·
B
Hästvård Min häst får lätt knölar på halsen vid situationer då hon är stressad eller känner sig pressad på något sätt. Jag har fått för mig...
Svar
2
· Visningar
3 565
Senast: Bisquit
·
N
Hästvård Min foderponny är nu 15 år gammal, en kallblodstravare. Efter att hon hade stått i ½ år tog jag henne på foder och började rida henne...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 093
Senast: Ingrid och Lukas
·
N
Hästvård Min ponny har väldigt lång och tjock man. Den är nog ca 20 cm lång och rejält tjock. Men nu ska vi börja tävla ganska mycket dressyr...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 947
Senast: Nellie
·
Hästvård Min ena häst hade i februari förra året en infektion i hasleden, var ordentligt dålig. Blev friskföklarad i maj. Den hasen som var sjuk...
Svar
8
· Visningar
754
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård Älsklingen har ett bakben som är jättesvullet! Ingen värme, extra puls eller ömhet. Stödjer på benet och haltar inte. Det enda man kan...
Svar
10
· Visningar
1 167
Senast: sassiball
·
C
Foder & Strö Måste iväg o köpa extra b-vitamin idag då pälsarna rasar här. Lite vilsen undrar jag vilket ni rekomenderar fytande Shy feeder eller...
Svar
8
· Visningar
1 452
Senast: SannaG
·
P
Hästvård Vad är detta för muskel som har börjat komma fram på pållens hals? :eek: Om det e nån dum muskel vill jag gärna ha tips om hur man får...
Svar
12
· Visningar
1 171
Senast: ponnylollo
·
L
Hästvård Hallo... Sitter pa andra sidan jorden och har fatt reda pa att min hast har cystor och artros i bada bakknan. Han ar pa prov och skulle...
Svar
1
· Visningar
1 013
Senast: Lejonelle
·
S
Foder & Strö Ja, jag vet ju att det t. ex. kan bli vitt mögel/det blir svart/luktar dåligt och sådana tydliga tecken. Men om vi säger att man har...
Svar
9
· Visningar
2 545
Senast: Skuggabaldur
·
Hästvård min arab blev för tre veckor sedan sparkad i hagen på frambenet ända in till benhinnan. han har stått på boxvila och fått etacilin comp...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: mahlmt
·
Z
Hästvård Jagt har ett dräktigt sto som till och från blir väldigt svullen mellan ganashen och stuphuvudet (ungefär där man knäpper grimman) Det...
Svar
6
· Visningar
1 501
Senast: borienburk
·
K
Foder & Strö Hur många undviker pellets eftersom de innehåller bindemedel? De sägs klibba fast i hästens tarmväggar med olika konsekvenser? Tycker ni...
Svar
12
· Visningar
1 133
Senast: cactuspower
·
J
Hästvård Jag har en häst som är 25 år gammal och har börjat få hosta. Vi kallade dit vetrinären och fick någon medicin som öppnade luftvägarna...
Svar
7
· Visningar
2 689
Senast: Mikan
·
C
Hästvård Ville bara skriva av mig lite. Jag fick lov at ta bort min älskade vän i går kväll. Hennes böjsena hade gått av och hon var hela 24 år...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: hasselby
·
C
Hästvård Är det så att dom kan få hovbölder just pga att dom har fång? Hur (o)vanligt är det? Jag har sökt, men hittar ingen inget om...
Svar
14
· Visningar
2 514
Senast: erika20
·
Hästvård hejsan! jag undrar om det finns någon som har haft en travare med diagnosen skleros?-det är relativt vanligt,men väldigt bittert..har en...
Svar
1
· Visningar
1 015
Senast: ameo
·
Foder & Strö (Vet ej om denna tråd är tillåten, menmen..) Vad ger ni dom? Har nämnligen en kallblodstravare som ska föla i juli. Har tappat mkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 216
Senast: roadkilled
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10