Nonijuice? (Sammanslagen)

Sv: Nonijuice? (Sammanslagen)

va det där till mig :smirk:

jag har absolut inte skrivit att det är ett gift, bara att det är dyrt liter pris för väldigt hög % juise. att det skulle "bota" min dotters astma eller min pålles exem hade jag inte heller förväntat mig, möjligen att det skulle gett någon lindring. eller åtminstone hjälpt mot min trötthet :angel:

dock uteblev resultaten trots att min vännina som då sålde nonin va VÄLDIGT entusiastisk.

angående det med fodret så står mina pållar på fri tillgång av hösilage och där håller jag med dig till fullo.

Jag har använt Equine på min häst och märkte att aptiten ökade vilket var jättebra för hans del. Men det kostar ju en slant. Men bra betyg från mig får den produkten iaf :banana:

Följsnde bör beaktas sngående Noni-jiuce:
"Fallrapporter
Vid sökning i litteraturen framkommer
tre publicerade fallrapporter
omfattande fyra patienter,
där man misstänkt ett samband
med Noni juice och levertoxicitet
(3,4,5).
En 29-årig man med tidigare
toxisk hepatit i samband med små
doser paracetamol utvecklade subakut
leversvikt efter att ha konsumerat
1,5 liter Noni juice under
3 veckor. I detta fall krävdes levertransplantation.
En 62-årig kvinna utan tidigare
känd leversjukdom utvecklade
akut hepatit efter att ha använt
2 liter Noni juice under mer än
3 månader. I detta fall skedde en
spontan regress av leverpåverkan
efter att användningen av Noni
juice avbrutits. Den mest troliga
hepatotoxiska komponenten hos
Morinda citrifolia var antraquinoner
enligt författarna.
En 24-årig kvinna, som på grund
av multipel skleros behandlats
med beta-1a interferon. På grund
av misstanke om leverbiverkan
orsakad av denna behandling
seponerades detta och leverprover
normaliserades.
Emellertid ånyo förhöjda levervärden,
leverbiopsi gjordes med
bild som gav misstanke om läkemedelsinducerad
toxicitet. Framkom
att hon använt Noni juice
under 4 veckor. Leverproverna normaliserades
efter avslutat intag.
Slutligen, en 45-årig man, tidigare
frisk, som inkom till sjukhus
på grund av förhöjda leverprover.
Utredning med bland annat leverbiopsi
ingav misstanke om toxisk
leverpåverkan även i detta fall.
Det framkom att han hade använt
Noni juice under 3 veckor.
En månad efter att intag av Noni
juice avslutats hade leverproverna
normaliserats."

Gå också gärna in på sr.se/p1 och lyssna på 'P1 konsument' från den 24/1.
Där sägs en hel del intressant om Noni och dess försäljningsmetoder i sverige.

/Mike

Är försäljare av Nonijuice registrerade foderproducenter? Säljer man produkter för hästar utan att vara registrerad så kan man riskera påföljd. Även köparen kan drabbas vid en kommunal inspektion!

Vad intressant att någon mer här hade funderingar kring Equine, Nonijuicen...

Jag har själv gett min häst detta under en period men kan inte se någon skillnad "före" och "efter"...
Har varit "utsatt" :smirk: för flertalet försäljare av Noni och alla kör med samma försäljningsknep... Enligt dessa så kan faktiskt Noni bota cancer och många andra sjukdomar och de berättar diverse historier om personer som har börjat må "fantastisk" efter de börjat med juicen.
Allt detta tycker jag är ganska skrämmande... Att Noni är så fanatiskt dyrt talar väl ganska mycket för att pengar har stor betydelse för denna produkt...

Hade själv som sagt en tidigare frågan om just Equine, Noni till hästar, om andras erfarenheter om denna...

Sv: Tahitian Noni Equine Essentials

Tänkte bara höra om någon har någon erfarenhet av detta. Det är ett supplementfoder i flytande form som nyligen släppts i Sverige. Det är baserat på frukten Noni som växer på Tahiti. Det finns sedan tidigare i Juice form för människor.
Tycker det verkar väldigt bra och tänkte börja med detta själv, men vill som sagt gärna höra om någon har stött på detta tidigare och vad ni i så fall tycker om det?

/Anna-Maria

nejmen usch! fejk säger jag bara! det är några pengasugande puckon som har kommit på detta och det hjälper INTE! visst, det kanske är ett bra litet näringstillskott men det botar inte alla världens sjukdomar och bekymmer som dom påstår! Brun trögflytade sörja som smakar skit och kostar över 400 spänn flaskan tycker inte jag är någon hit i alla fall! Rekommenderas EJ från min sida! haha

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 423
Senast: Solstig
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 710
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 268
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10