Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Skulle vilja höra era erfarenheter o åsikter om erlichia (som jag tycker är väldigt luddigt....) Min häst var nämligen hängig o...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: weeh_
·
Hästvård Om hästen går mycket med för liten grimma som föl/ unghäst (ja, eller vuxen?).. Kan då nosryggen bli "klämd"? Jag har funderat över...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: ghost
·
Foder & Strö I princip hela partiet hö vi har har möglat - balarna dammar sådär hemskt när man tar i dom och vid närmare koll så ser man grönmögel...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
13 117
Senast: Asterix
·
C
Foder & Strö Hej har en fråga om ni ger era hästar vitlök ?? Vad ni tycker om det , eller det är bättre med något annat?:D Luktar gott i stallet...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 562
H
Hästvård Halt igen, samma ben ( hö bak) fast ännu mer halt än förra gången. Mitt sto blev behandlad för hovledsinflammation i detta ben för ett...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Häst 2004
·
Foder & Strö Höet vi haft har varit fruktansvärt dammigt i år så jag har stått med hästar som hostat nästan hela vintern trots att jag har vattnat...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: mahlmt
·
O
Hästvård Jag har en arabvalack som fått kämpa med fång i flera månader nu (börjar äntligen se en förändring) :banana: Hovslagaren har nu sagt att...
Svar
3
· Visningar
1 198
Senast: ox_Arab_4-ever
·
Hästvård Hur mkt kan ett gotlandsruss bära? Ponnyn är maxad B och är väl inte speciellt kraftig! Jag är ca 157 cm lång och vägar ca 48-50 kg, är...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: ghost
·
H
Foder & Strö Kan man byta rakt av från lucenr hack till lucern pellets??
Svar
12
· Visningar
859
Senast: moonlightgarden
·
B
Hästvård Fick låna en laser som mäter av tempraturer, använde den på min häst som har varit konstig i bakhovarna (för ca 1 vecka sedan gick hon...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: SO Hovslagare
·
J
Foder & Strö Om man ska banta en häst hur går man bäst till väga. Det är en ponny på 147,5 cm. Något överhull, hon är väldigt lättfödd. Nu får...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 669
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Det verkar som min häst har börjat väva i boxen hos fodervärden. Jag själv har inte sett det så jag kan itne uttala mig om det riktigt...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: Blandrastik
·
S
Hästvård Min häst har fått antingen mögel- eller dammallergi. Hon har börjat få hösilage (inte helt invänjt än dock), torv i boxen och är ute...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: Skuggabaldur
·
Hästvård Min häst är ju sjuk, se http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=737689 http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=739416 Nu...
Svar
1
· Visningar
808
E
Hästvård Hej! Jag måste bara fråga om jag uppfattat det hela rätt. Jag har läst i många gamla trådar, men måste ändå fråga själv för säkerhets...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 515
Senast: Madick
·
K
Hästvård Har en 2-åring som är väldigt lös i magen. Har provat med proviva men det har inte hjälp. Vill få bukt på detta nu, är riktigt koblajjor...
2
Svar
30
· Visningar
2 220
Foder & Strö nu vill jag byta foder helt på min häst. hon äter nu krafft groov och lucern och hö. hon klarar inte av att äta havre , har försökt...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 408
Senast: LadySara
·
Foder & Strö Har en D-ponny, som har rätt dåligt hull över rumpan och som jag håller på att muskla upp över ryggen, hon är d-ponny och går som...
Svar
11
· Visningar
990
Senast: pixietail
·
Hästvård Vi fick ett islandssto av en kvinna för ett tag sedan. Hennes hovslagare hade dömt ut henne pga kraftig fång, men ägaren ville inte...
2
Svar
26
· Visningar
2 384
Senast: Grålly
·
M
Hästvård min polle fick ett ganska djupt sår 10 cm ovanför knät när han lekte i hagen jag tvättade det och lindade. Han var alls halt och kändes...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka