H
Harvester
Sv: MÖGLIGT hö
Klart man inte kan kunna allt, men då är det bättre om man SÄGER det istället för att ge fel råd. Min erfarenhet är att djurägarna uppskattar om man säger när man inte kan och hänvisar dem var de kan få tag på kunskapen alt kollar upp saken och återkommer.
Jag är lite tveksam till att ALLT damm är mögel? Fiins det ngn undersökning som bekräfatr detta, eller var kommer den informationen ifrån?
//En till veterinärstudent (åk6)
Jag bor ihop med tre som pluggar till veterinär. Enligt dom så ingår inga foderkurser i utbildningen.. Så det är kanske inte så konstigt att veterinärer ibland är lite ute o cyklar när det gäller foder! Visst finns det de som vet vad de pratar om, men då har de alltså inte lärt sig det under den ordinarie utbildningen. Det är faktiskt synd, men jag kan förstå det också, de har ju inte direkt lite att plugga redan som det är! De kämpar o sliter!
Men det är ju lite tokigt att alla frågar veterinärerna om foderråd, de frågorna kanske man borde ställa till en utbildad husdjursagronom i stället Fast det finns ju veterinärer som också är duktiga, men då har de fått kunskapen genom att vidareutbilda sig, eller så har de det som intresse som privatperson.
Klart man inte kan kunna allt, men då är det bättre om man SÄGER det istället för att ge fel råd. Min erfarenhet är att djurägarna uppskattar om man säger när man inte kan och hänvisar dem var de kan få tag på kunskapen alt kollar upp saken och återkommer.
Jag är lite tveksam till att ALLT damm är mögel? Fiins det ngn undersökning som bekräfatr detta, eller var kommer den informationen ifrån?
//En till veterinärstudent (åk6)