Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård min arab sjunker ihop med ryggen när jag tar ett finger och dra det rätt så hårt längs / bredvid ryggraden, han reagera lika mycket på...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: cassy
·
Y
Hästvård Hejsan. HAr ett skäcksto med vit man. Hur ska jag få den vit :confused: Såklart med shampo och så men finns det något knep att få den...
Svar
14
· Visningar
1 229
Senast: Djurjouren
·
B
Hästvård Hej! Jag undrar om någon kan svara på följande, har ett halvblod som på senaste tiden varit lite besvärlig i ridningen. Bråkat i...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: QuickStar
·
S
Foder & Strö min matglada ponny har lagt på sig lite väl mkt och måste banta, men han måste ju samtidigt få kraftfoder eller något som erstätter...
2
Svar
24
· Visningar
1 899
Senast: Sofie_k
·
Hästvård Nyfiken på om ni har utbildade hovslagare och vad ni tycker om den framtida legitimationen av hovlagare? Bra, dåligt? Om ni inte har...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 363
Senast: satanic
·
S
Hästvård Hej...Jag skulle vilja ha lite tips ang min häst...Han har sedan ngn vecka tillbaka haft en liten "spricka" mellan ballarna på vä bak...
Svar
14
· Visningar
7 445
Senast: Solosanta
·
I
Hästvård jag bryter ihop. :cry: Pållen som annars ALLTID har haft SÅ bra hovar så länge jag ägt honom (dvs i lite mer än 1 år). Under en...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 696
Senast: Tora
·
L
Foder & Strö Ja, precis som det låter;) hur får jag i min pålle b-vitamin:confused: har provat blanda med morotsbitar men han bara gnider omkring...
Svar
3
· Visningar
595
Senast: Gulddroppe
·
N
Hästvård Min lilla kille svullnar bara i högerframben. Det känns som gallor ungefär. Han är inte halt, har inte ont och är inte särskillt varm...
Svar
4
· Visningar
1 303
Senast: Nanzzoni
·
Z
Hästvård Alltså kan ni förklara för mej varför folk väljer att ha broddar på sina hästar i hagen? Visst - det är is, men hästar kan anpassa sig...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
15 280
Senast: Carolrita
·
Hästvård Min unghäst hade i höstas en låsning i ländryggen, gjorde att korset var snett och att hästen blev tämligen oliksidig. Tydligen en...
Svar
1
· Visningar
1 273
Senast: Fredag
·
V
Foder & Strö i och med att jag bor så nära finska gränsen så tänkte jag åka över gränsen i annat syfte än rus_drycks_köp :crazy::D Nämligen köpa...
Svar
17
· Visningar
1 234
Senast: ameo
·
B
Hästvård Vet inte om denna tråd hamnat rätt..:angel: Moderator får flytta den om den hamnat på fel plats. Min häst har börjat att fälla av...
2
Svar
27
· Visningar
2 442
Senast: Ella_99
·
Hästvård Jag har aldrig haft en så långhårig häst som jag har nu. :D Brukar ju klippa... Men nu i vinter har han fått ha sin långa tjocka...
Svar
10
· Visningar
990
Senast: flashlight
·
O
Hästvård Hej! Jag bara undrade en sak om bandagering vid sår. Man brukar väll använda kompress och ett tjockt lager med bomull utanpå det för...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: svea
·
C
Hästvård Någon här som har erfarenhet om hästar som haft hovledsinflammation, har det blivit helt återställda? Jag känner till 2 st och den ena...
Svar
15
· Visningar
13 346
Senast: pastejja
·
Hästvård Är det någon som har en häst med kort svans? Min har jätte kort svans och den blir inte längre!:eek: Hur mycket man antingen sköter...
Svar
13
· Visningar
3 065
Senast: Jho
·
C
Foder & Strö Vad tycker ni om foderstaterna på mina hästar? Häst nr 1. Welshsto,17 år,128cm i mkh. Har stor hängig mage. Gått som avelssto till...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: CindyLou
·
B
Hästvård Har någon upplevt detta. Hästen jag ska skriva om är ett halvblodssto 12 år gammal. Vi har ägt hästen ca 1/2 år, har inte haft några...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: caliber
·
S
Hästvård hovis sa att min häst troligtvis haft fång för typ 1 år sedan. Det såg han på att lamellranden var bred (men vit som vanligt) och att...
Svar
5
· Visningar
6 295
Senast: Katinkas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka