Hur många har en häst/ponny som fäller vintrpälsen

Sv: Hur många har en häst/ponny som fäller vintrpälsen

Vet inte om denna tråd hamnat rätt..:angel:
Moderator får flytta den om den hamnat på fel plats.

Min häst har börjat att fälla av sin vinterpälls och det är inte lite pälls som han tappar..:confused: Hur brukar ni göra när era pollar fäller ger ni extra b-vitamin eller nått så att den orkar fälla..??

Alla våra fäller. Våra får jäst hela vintern. Det hjälper ju föga att ge dom B-vitaminer då dom har börjat fälla.

Det hjälper ju föga att ge dom B-vitaminer då dom har börjat fälla.
*hm* är det alltså försent att börja ge om man har märkt att hästen redan börjat fälla lite? :confused: Och en fråga till: vad innehåller jäst som är bra för hästen? :) Frågar man inget får man inget veta!!

B-vitaminer. När jag gett har det räckt med att ge under själva fällningsperioden. Min veterinär har skrivit ut B-vitamin till mig och han har heller aldrig sagt något om att de ska ha de andra tider än vid just fällning. Jag har gett 2 ggr/dag i en veckas tid enligt ordination, har räckt bra.

mina har också börjat fälla!
de får B-vitaminer som tillskott!

Ja så kan det ju vara :idea:
Jag har gett b-vit ibland, om den rödhåriga fröken varit extra känslig och irriterad, men inte varje år. Märker väl egentligen inte nåt speciellt mer än att det blir tomt i plånboken...

min ena häst har börjat fälla vinterpäls.

hade ut vet i dag inte för fälning utan Hästinfläns spruta. och då fågade jag på samma gång så han ska få b- vit från och med i morgon och även någon sort linfrö (tror de var pellets) ca 1dl morgon och kväll.

Min rä också i full gång:) Hon får nu 20 ml extra B-vitaminer som gör fällningen lättare:bow:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 173
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 628
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
7 075
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka