Broddar på i hagen eller ej?

Sv: Broddar på i hagen eller ej?

Skulle aldrig våga ha mina hästar skodda på vintern utan broddar:eek:
Finns gott om exempel på otäcka muskelbristningar när hästar halkat & sträckt sig.
Om hästarna i ett stall är så osams & inte har ordnat upp en rangordning får man väl istället fundera på delade hagar, för det är inte bättre för hästens hälsa att bara halka, den utvecklar även spänningar av sånt & blir stelare för att den måste trippa hela tiden.

hästar är hästar.. Jag tycker att det är helt galet att låta hästar få gå i små pyttehagar SJÄLVA!!!! vad håller ni på med igentligen, ni som utsätter dem för det?? hästar är flock djur och en flock är oftast väldigt lugn och trygg. Visst blir det alltid lite små tjaffs och lek men jag man en å samma flock hela tiden så blire den lugn och trygg för hästarna.. Hur kul tror ni att hästarna tycker det är som får stå i en 4x4 hage??:crazy:

Förlåt om jag kasnke över reagerar men jag tycker att det finns så otoligt många människor som inte borde ha häst!!

Låt dom få leva ett så normalt liv som möjligt!! det är det ALLA ska eftersträva!!! Eller har jag fel??

hästar är hästar.. Jag tycker att det är helt galet att låta hästar få gå i små pyttehagar SJÄLVA!!!! vad håller ni på med igentligen, ni som utsätter dem för det?? hästar är flock djur och en flock är oftast väldigt lugn och trygg. Visst blir det alltid lite små tjaffs och lek men jag man en å samma flock hela tiden så blire den lugn och trygg för hästarna.. Hur kul tror ni att hästarna tycker det är som får stå i en 4x4 hage??:crazy:

Förlåt om jag kasnke över reagerar men jag tycker att det finns så otoligt många människor som inte borde ha häst!!

Låt dom få leva ett så normalt liv som möjligt!! det är det ALLA ska eftersträva!!! Eller har jag fel??

Håller med dig till FULLO!!! :angel: En häst är tryggare i en bra flock...Har ett citat här, som jag hittat på själv.
En ensam häst är en OLYCKLIG häst.......

Ett ENDA påhopp går denne person BORT.... Så är det bara. :angel:

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 664
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 128
Senast: Kilauea
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka