Sv: Broddar på i hagen eller ej?
Aha då är jag med.
/Maria
Nej, det var en spinn-off på din reaktion.
/Camilla
Aha då är jag med.
/Maria
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det var en spinn-off på din reaktion.
/Camilla
oftast är det lättare att "läka" sparkskador än fläkskador... så anser jag iafl...
Jodå, det har vi förstått och därför har hästen brodd i skruvad. Men har man även förstått att en oskodd häst faktiskt också ska ha ett halkskydd under arbete vid hala väglag, eller låter man bli att rida när vintern och isen kommer?
Ingen har talat om de KROSS-skador som kan uppstå vid fall.
Kullerbytta - lite nyfiken. jag tolkar ditt inlägg som att dagar med halka inte är i majoritet hos er? Hur skulle du, som ju har erfarenhet från 'båda sidor' (dvs har/haft erfarenhet av både broddrelaterade och obroddatrelaterade skador) göra om det var så att majoriteten av dagarna var med halka? och hagen inte går att sanda? Ställa i småhagar och sanda? Brodda och ha enskilt 'hela vintern' (more or less..) eller någon annan lösning?
Det är absolut ingen kritik eller försök att få fram ett svar jag kan kritisera, utan jag är uppriktigt nyfiken, just för du sett baksidorna av båda sakerna?