Verkat av för hårt =((

Sv: Verkat av för hårt =((

Nejdu, silvervatten är en gammal beprövad metod, det är inte Aloavera.

*kl*

Kommer med en liten invändning eller vad man säger! :angel:
Jag har en kvinnlig hovslagare som jag både har haft till min nTänkte bara säga de eftersom många har haft klagomål på kvinnliga :D

Säger vem då? Många vet om att kvinnliga hovisar ibland ärbättre än manliga eftersom kvinnor i regel inte har så mycket prestige, samt att somliga hästar inte tål män. Jag vet ingen som klagar på kvinnliga?

Nejdu, silvervatten är en gammal beprövad metod, det är inte Aloavera.

Jag tror att innevånarna på Hawaii eventuellt skulle argumentera mot dig på den punkten. Tro nu inte att för det här inlägget att jag argumenterar för Aloevera. Det gör jag inte!

Jag letade efter vetenskapliga undersökningar på detta underbara silvervatten. Jag hittade inga. Vet du om det finns några.

Jag tror att innevånarna på Hawaii eventuellt skulle argumentera mot dig på den punkten. Tro nu inte att för det här inlägget att jag argumenterar för Aloevera. Det gör jag inte!

Nu börjar vi komma lite mycket OT, i varje fall så skulle jag frankt vilja påstå att den Aloaveran som vi får serverade är långt ifrån ursprungsprodukten. Det har man i varje fall kunnat konstatera genom undersökningar av både nonijuice och aloaveradrycken.

Jag letade efter vetenskapliga undersökningar på detta underbara silvervatten. Jag hittade inga. Vet du om det finns några.

Silver är ett spårämne och faller under mineraler, precis som med selen har silver försvunnit ur markerna och intaget har med åren blivit mindre och mindre.
Sök på silver, spårämne och ionisil så får du upp en hel del lärvärt.

Som med allting annat så handlar om det en balans, en felaktig balans i kroppen gör att något annat få ett övertag som iofs kan vara både ock positiv/negativ.

Frånsett det så kan du alltid läsa på http://www.ion-silver.com/ som iofs är tillverkarens hemsida vilket inte alltid gör saken så opartisk. Dock kan du hitta länkar till olika underökningar som har gjorts, de är inte partiska.
Man använder även silvervatten i industriellt bruk, så detta vänder sig inte enbart till oss naiva och blåögda människor.;)

Nope jag hittade inga vetenskapliga undersökningar när jag googlade det.
Hur det hänger ihop med spårämnena har jag bara sett tillverkarens uppgifter om. Tonen i försäljningssnacket tycker jag luktar inte så lite mirakel och humbug. Dom påstår på fullt allvar att det botar HIV och MS om det ens hade haft en liten positiv effekt på dessa sjukdomar så borde det finnas vetenskapliga undersökningar.

Jo nu hittade jag en del.....
– "Silver är en giftig tungmetall, precis som kadmium, bly och kvicksilver, och silverjoner som bildas i vattnet är supertoxiskt. Att silver ingår i immunförsvaret är en lögn. Silver har ingen biologisk funktion i något däggdjur överhuvudtaget, och finns inte naturligt i våra system," säger Åsa Melhus Docent och överläkare.

– Alla molekyler kommer till oss på reningsverken och hamnar i slammet som kan läggas ut på åkrarna. Silver stör denitrifikationsprocessen och silverjoner är mer toxiska än kvicksilver för vattenlevande bakterier. Att släppa ut mer silver är att gå tvärt emot miljömålen, säger Anders Finnson.
Ethel Forsberg är generaldirektör för Kemikalieinspektionen, och är oroad över utvecklingen.

– Resistensutveckling är tillräcklig anledning att stoppa produkterna, dessutom saknas vetenskapliga bevis för att de har någon medicinsk fördel, säger Åke Wennmalm, miljöchef vid Stockholms läns Landsting.
Han menar att silver inte bör användas i generell bakteriebekämpning alls, eftersom det kan göra att antibiotikaresistens utvecklas snabbare.

– Det fanns en debatt om att silver är miljöfarligt och orsakar antibiotikaresistens hos bakterier. Dessutom var plåstren dyrare än de vanliga produkterna, säger Åsa Gisel på Apoteket.
Även Stockholms läns landsting har beslutat sig för att stoppa silverinnehållande produkter.

Ja det låter ju som en trevlig liten produkt.

Nu har du tagit saker ur sitt sammanhang, men det kan vi diskutera i en annan tråd och inte den här. Kollodialt är inte detsamma som vanligt silver, och jag känner också till det du referar till.

Jag vet inte ens vad jag pratar om. Jag bara redovisade vad jag hittade. Vad är skillnaden?

Dom påstår på fullt allvar att det botar HIV och MS

Om du har hittat detta på tillverkarens hemsida så anser jag att du ska göra en anmälan till konsumentverket, därför att dessa påståenden är olagliga att skriva och ger tillverkaren böter om man påstår sådant.
Jag hittar inte det, och tycker därför att du ska skicka en anmälan till konsumentverket. Det är enkelt, går att göra via mail.

"Silverinstitutet i USA" kan man läsa på den länken!? Låter inte det som Vitamininstitutet i Schweiz?

Samma sak hände med mitt shettlandssto..

Och deras gemensamma HK, Oralgödselinstitutet i Bromölla:D

"Silverinstitutet i USA" kan man läsa på den länken!? Låter inte det som Vitamininstitutet i Schweiz?

Det låter ju högst dråpligt, men eftersom jag vet att det finns ett järn respektive kopparinstitut i USA så är väl tanken inte helt otrolig att det även kan finnas ett silverinstitut.

Hej har inte läst tråden men svarar TS, asså det låter ju jätteläskigt! Kanske kan lugna ner dej med att när min fölis skulle verkas första gången så slant hovisen och råkade skära in pyttelite så det börja blöda, tror det var ganska nära strålen och det fick jag borsta och tvätta varje dag i en vecka och inget hände, Hovslagaren drog såklart ner på priset för verkningen och sa att jag skulle höra av mig om det var något, dock såg vi ju båda två att det inte var så mycket fara och färde, det var ytterst litet pytte sår men det kunde ju slinka in något skräp om man inte höll koll. Fölisen hade ju dessutom inget klokt stelkrampskydd, bara mammas antikroppar som han fick via mjölken.

Men hovisen slog väl på en skyddande sula eller går din häst bar nu?

Det är synd att du inte var med vid skoningen...för om det skulle visa sig att hästen får någon böld eller så kan du nog ej anmäla henne då du inte sett vad hon gjorde med hästen under skoningen... Men jag hoppas det löser sej för dej! Det är så läskigt när något sånt här händer! jag är glad att jag har min hovslagare, så himla duktig på det han gör. Den här gången slant han bara för att fölisen tyckte han inte hade där å göra.

Men det som du råkat ut för låter inte som en olyckshändelse, det låter betydligt allvarligare, jag hade blivit ursinnig. Du gör rätt i att ej anlita henne igen.

Säger vem då? Många vet om att kvinnliga hovisar ibland ärbättre än manliga eftersom kvinnor i regel inte har så mycket prestige, samt att somliga hästar inte tål män. Jag vet ingen som klagar på kvinnliga?

Har du slarvat med att läsa de andra inläggen?;)

Jaha nu förstår jag vad dom fått det där med att bota HIV i från.
Men det de här forskarna verkar forska på var om jag förstår rätt, rena nannopartiklar som separeras i ett protein med hjälp av ultraljud och sedan injiceras i stark koncentration och ska fungera nästan som en typ av cellgift.

För att ngt skall kunna kallas spårämne skall det ha en funktion i kroppen vilket silver inte har!
Tillverknings beskrivningen av "kolloidalt" silver på en av de svenska tillverkarnas hemsida beskriver hur man tillverkar en lösning av silverjoner inte några nanopartiklar.
PL

Tack för svaren.

Nej inte vad jag ser..men blödde frampå hoven och vid sömmen när han gick..:cry: Litegrann. ...gjorde rent ordentligt.. ngt mer man kan tänka på?

Ok..avvaktar och ser..

om det blöder ut genom sömhålen har sömmen gått in i hovens mjukdelar och du kommer fömodligen få en hovböld där. Skulle rekommendera dig att ta kontakt med din ordinarie hovis och höra vad h*n säger, om han tycker att du ska ta av skorna eller bara ta bort de söm som det blöder om. Kontakta även veterinär och hör om du bör ge en boosterdos av stelkrampsvaccinet då hovarna är i skite hela tiden och är en perfekt ingång för bakterier. Kanske behöver hovbandage?

Liknande trådar

Ridning Vilka alternativ till järnskor borde jag titta på? Mitt sto har alltid gått med järnskor, sista åren också med sula. Detta efter en...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 856
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 528
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 613
Senast: bellala
·
Hästvård (Har begränsad erfarenhet av fånghästar vill jag bara slänga in här lite snabbt) en stallkamrat har en gammal fånghäst som nu fått...
2
Svar
20
· Visningar
4 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka