Snösulor ?

Sv: Snösulor ?

Prova skidvalla under hovarna på hästen. Funkar super.

Jag gjorde också snösulor av plastlock förra vintern, efter tips på Buke. Inte alls dumt men lite svårt att få dem att sitta kvar, tyckte jag. Funkade bäst på bakhovarna som är lite smalare på min häst. Vid något tillfälle släppte en sula och jag upptäckte efter ridning att den spetsiga delen hade tryckts in i strålfåran. Dock blev det ingen skada på min pålle, men man får nog sitta av och kolla i början att det funkar. Jag fick nog inte rätt modell på mina, men ska prova igen och med lite kraftigare plast denna gången. :)

:bow: :bow:
Tackar hemskt mycket för plastlock tipset.
Fixade i ordning det idag och begav mig ut i snön som var av den krambara sorten. Och guess what? INGA klampar. Och bägge satt kvar när vi kom in. Visserligen hade ena åkt bak en liten bit men där hade den kilats fast mellan broddarna istället.

Måste bara skriva och påpeka vilka bra tips som jag har läst här...Att jag aldrig tänkt på att "tillverka" egna sulor, verkar ju hur smart som helst! :bump:

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 012
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 236
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V