Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Min dam går med två andra hästar i en stor hage där stallet ligger i hagen o hästarna har alltså möjlighet att gå ut o in som de vill...
Svar
10
· Visningar
1 017
K
Hästvård Ska flytta hästen till ett annat stall och har inte möjlighet att vaccinera (stelkramp) innan den flyttas, går det bra tror ni...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: Klackskor
·
R
Hästvård Är i ett stall, hittade genast min favoritpålle i stallet .. en lagomt stor varmblodshingst, iaf ... hästen har några konstiga "sår" lr...
Svar
14
· Visningar
1 335
Senast: Rigolette
·
Z
Foder & Strö Hej. Finns det någon som köper foder från england - Marksway Horsehage?? Har fått tips om äppelchaffs - appelchaff. Att man kan ge det...
Svar
3
· Visningar
1 197
Senast: seifur1
·
S
Hästvård Min medryttarhäst har nyss åkt på en hovböld, hovis fixade det men han var fortfarande halt så hovis var tillbaka idag. Men han var...
Svar
11
· Visningar
1 459
Senast: Superstaar
·
Hästvård Har hittat lite om detta i tidigare trådar men lägger upp en ny för min fråga. Har en stor häst som jag redan som 4-åring tyckte mig...
Svar
7
· Visningar
5 169
Senast: Lejonelle
·
A
Hästvård ja vet inte så mycket om korsförlamning, bara just att det är korset som drabbas och att det kommer av att hästen blivit nerkyld. någon...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: askungen
·
Hästvård Vad räknas som normaltemp för en häst? Vad misstänker man om tempen är lägre än normaltemp?
Svar
4
· Visningar
908
Senast: settis
·
N
Hästvård Vårt hö har blivit dåligt i vinte´r och hästarna började hosta. Gick därför över till ensilage - toppen, hostan försvann och de gillade...
Svar
11
· Visningar
2 558
Foder & Strö Jag köpte en ny säck med betfor fr Gra-----den i fredags. När jag öppnade säcken såg jag att beforen var mörk och luktade lite bränt...
2
Svar
20
· Visningar
2 556
Senast: Lazio
·
S
Hästvård Ser så många trådar där folk visar bilder på sina hästar som vilat i månader och ändå varken är för tjocka eller för smala. Muskler...
Svar
14
· Visningar
1 210
Senast: Skuggabaldur
·
L
Hästvård Hej! Min ponny brukar bli varm i benen efter ridning dock aldrig halt eller liknande. Tror ni det är ngt farligt? Brukar era hästar...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Centaur
·
D
Hästvård nån som haft en häst med gaffelbandskada?nån som blivit bra efteråt eller nån som inte blivit frisk?vill ha fakta om det då jag har en...
Svar
8
· Visningar
3 077
Senast: davidia
·
S
Hästvård Hej min häst har kännts lite stel dom senaste dagarna och funderade över att kannkse linda över natten, med vanligt stallbandage och...
Svar
5
· Visningar
2 248
Senast: ponnylollo
·
H
Hästvård Hästarna kommer från och med slutet av nästa vecka börja gå på höenslilage. gammelgubben har ätit de tidigare i ca 8 månader och jag...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: loch
·
Hästvård Hej nu kommer jag med frågor om min hästs hovledsinflammation igen. Han sprutas nu med adequanin och detta är första veckan. Han har...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Empalie
·
J
Hästvård Gör det något om man ger olika mengd på morron o kväll? Asså nu menar jag inte 1 kg uipp och ner ,utan kanske 4 kg. Gör det något om...
2
Svar
21
· Visningar
1 895
Senast: juvelen
·
Foder & Strö Har lite problem med mitt halvblod. Vi fick in ett riktigt panghö i sommras, hästarna höll sig i otroligt bra hull på det.. enda tills...
2
Svar
24
· Visningar
1 814
Senast: orion_x
·
R
Hästvård Hoppas att nån kan hjälpa mig. Vår foderhäst, ostartat varmblod, "klickar" i höfterna när han går. Tjejen som äger honom sa att han...
Svar
12
· Visningar
1 665
Foder & Strö Har stora problem för tillfället, varit tvungen att köpa in ytterligare hösilage då vårt eget sinat för snabbt och har fått alldeles för...
Svar
6
· Visningar
2 556
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka