Vattnig träck av protein?

Sv: Vattnig träck av protein?

Nu har det ju gått ett tag sedan jag la om forderstaten. Min pålle har nu normal träck och jag är därför helt övertygad om att det i hans fall var det stora överskott av protein som var boven.
// Linda

KL
Jag tänkte på det som någon skrev om när det är mycket snö, och att de ändå kan bli dåliga i magen.
"Vad kan de få i sig då?" Har sett ngn gång att de håller på och grejar med frusna bajskottar. Kan det vara en orsak?

Puttar upp den här tråden då vi fortfarande har detta problemet med en av våra kusar. Ingen möjlighet att byta hö så vi får köpa något annat att stoppa i honom, har en tråd på Foder också.

Jag fixade ju att lägga om foderstaten så proteinet drogs ner. Vad får hästen mer än hö? Kan du dra ner på höet för att öka på med energirika kraftfoder istället (olja tex)?
// Linda

har upplevt den hösilage bal jag har öppen nu som mkt hösilage i och nu har alla hästarna lösa magar! tur att jag öppnar en ny bal imorgon och hoppas då det är mer son vanligt. Har ju precis börjat få upp min häst i vikt o så, hoppas verkligen nästa hösilage bal är så som de brukar. Eftersom de jag analyserade ej va med mkt klöver i så känns det som att jag ej har koll på vad jag ger dem med denna bal..

Liknande trådar

S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 425
Senast: Madick
·
Foder & Strö Har foderproblem och behöver lite input! Flyttade till ett ny stallplats i vintras i ett större, halvkollektivt stall. (Från 4...
Svar
16
· Visningar
1 287
H
Foder & Strö Långt. Jag rider en liten islandhäst dam på 14 år en dag i veckan. Nu är det såhär att varje vinter blir hon jättedålig i magen. När hon...
2
Svar
30
· Visningar
2 756
Senast: Hannola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka