Sv: Klippa Arab-svans?
och jag kommer stå fast vid att kapa manen på en arab "förstör" mer än det förskönar.
och jag kommer stå fast vid att kapa manen på en arab "förstör" mer än det förskönar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
har du lika fina bilder på när hästen har sin riktiga man och den är borstad och välskött så kan jag uttala mig men när hästen är helt lerig och dessutom vintertid vs sommar och ren vad vill du att jag ska säga liksom
tycker det är för dålig bild manen är ju smutsig men ja står fast vid att det ser bättre ut med lång man. hästar e ju alltid finare på sommaren det vet väl alla...
och jag kommer fortfarande alltid tycka att det är synd om man kapar den oavsett om hela världen gör det.
Har en kompis som klippte stubbman på sin travare och det blev ganska häftigt !
vem har blandat in rasrasism?älskar alla raser, men däremot så tycker jag att om man klipper manen på en arab ser dem knappt ens ut som araber längre. Tror det är många som faktiskt tar bort manen på araber bara för dem ska likna ridponnys eller andra "vanliga" hästar för dem tror det ska bli mer accepterat då, eller för dem inte orkar sköta den långa manen. Min arab jag hade man ända nedanför bogen och det var ett jobb ja! men hade den alltid flätad vid hoppträningar osv.. Tycker det är så synd att se många araber idag som har kapade manar dem är ju fina så som dem är! Vem skulle förresten få för sig att kapa manen på en frieser?eller varför inte stubba? har jag faktiskt aldrig sett konstigt ändå.. vad är det för skillnad? en del av friserns skönhet är ju också dess vackra man precis som med araben.
Jo. Har man inte tid med pälsen så ryker den, allt annat är djurplågeri. Det finns viktigare saker man måste ha tid att göra med sitt djur än pälsvård och ibland påste man prioritera.
/Glim - med klippt beardis
vem har blandat in rasrasism?älskar alla raser, men däremot så tycker jag att om man klipper manen på en arab ser dem knappt ens ut som araber längre. Tror det är många som faktiskt tar bort manen på araber bara för dem ska likna ridponnys eller andra "vanliga" hästar för dem tror det ska bli mer accepterat då, eller för dem inte orkar sköta den långa manen. Min arab jag hade man ända nedanför bogen och det var ett jobb ja! men hade den alltid flätad vid hoppträningar osv.. Tycker det är så synd att se många araber idag som har kapade manar dem är ju fina så som dem är! Vem skulle förresten få för sig att kapa manen på en frieser?eller varför inte stubba? har jag faktiskt aldrig sett konstigt ändå.. vad är det för skillnad? en del av friserns skönhet är ju också dess vackra man precis som med araben.
tycker de låter som om man inte ska ha häst isåfall om man inte har tid att sköta om den
Då kan man ju sluta klippa hästar, sluta täcka hästar osv. För har man inte tid att skritta hästen tills den blir torr (även om det tar ett par timmar), eller att vänta på att leran ska torka och sen borsta av den innan man rider, då har man inte tid att ha hästar? Eller..
det är en himla skillnad på tid att sköta om, och att ägna uppemot timmen varje dag för att reda ut man och svans. För glöm piggborstar och hårborstar och pälsglans, borstarna sliter otroligt, och pälsglans, det är ju bara för att spara tid så det kan man ju stryka..
Herregud! Det är ju bara hår!
Det är ju hästen man ska älska...gisses amalia...
Li
det är en styggelse att klippa en arabs man och svans vet du inte det? svansen skall vara så! så att svansen lägger sig snyggt när hästen bär svansen högt annars kommer det se ut som skit kan jag lova. Lär dig nåt om araber innan du skaffar en. eller skaffa ett halvblod om du vill den ska se ut som ett.