Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst hade en halv grads hälta på rakt spår vänster fram efter böjprov, en grad på böjt spår. halv grad el "obetydligt" halt höger...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: mahlmt
·
K
Hästvård Vad kostar det att vaccinera mot Boutulism och Stelkramp?
2
Svar
20
· Visningar
1 769
Senast: Jardina
·
T
Hästvård Killen har fått lite komplikationer efter kastreringen för två veckor sedan så vet. var här idag och kikade. Svullnaden har inte gått...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: Trampe
·
M
Foder & Strö Har aldrig stött på problemet innan men shettisstoet ca 17 år gammal i vårt stall är väldigt tunn. Hon får fri tillgång på hösilage ute...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: ameo
·
U
Hästvård min häst hade idag nåt konstigt på bakbenen..exakt lika på båda två. vet inte hur man ska beskriva de men de är som en lång tjockare...
Svar
8
· Visningar
987
Senast: Uddatyp
·
P
Hästvård Hästen har ju som sagt fått ögoninflammation och hon fick det i måndags och nu fått medicin sen dess. Men blir det verkligen bättre och...
Svar
15
· Visningar
2 615
Senast: Lickety
·
L
Hästvård Hej Ville bara höra varför det är farligt med pålagringar på benen på hästarna? Jag vet flera hästar som har det och har aldrig varit...
Svar
3
· Visningar
2 775
Senast: Lisaaa__
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor här, som jag hoppas får svar på. När jag jobbade i gbg i ett stall så var det en tjej som fodrade med...
Svar
2
· Visningar
706
E
Hästvård Finns det någon här som har koll på vad man exakt får göra med en t-märkt häst? Är ALL tävling förbjuden? Som vanligt så hör man...
Svar
10
· Visningar
1 092
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej, ni som har följt mig och min pålle vet att min häst har en hovledsinflammation i höger fram som han inte velat bli av med. Han har...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: hillevie
·
C
Hästvård Ngn med erfarenheter av denna trista sjukdom orsakad av fästing? Nu är det min fjärde häst som drabbas. Denna gång mitt absolut finaste...
Svar
3
· Visningar
1 455
Senast: Harvester
·
G
Hästvård För ett tag sen skaffade jag en ny skötare. Hon hade henne 1dag och när jag skulle rida dagen efter bara stegra/bocka hon ( hon gör inte...
Svar
1
· Visningar
1 339
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Jag blir så förbannad på folket i mitt stall ibland. Måste få ur mig min ilska lite så jag skriver lite här. Det är så att jag har...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 139
M
Foder & Strö Behöver lite hjälp från er bukefalister. Har en 7 årig arab som rids främst uteritter och dressyr. Rids 5-6 dagar/vecka. Två pass...
Svar
16
· Visningar
1 704
Senast: Amk
·
Hästvård Ja, hur gör man? Alla tips och idéer mottages! :bow: En av mina är helt ointresserad av vattenkoppen. Skulle vara skönt att slippa...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: Bergatroll
·
T
Foder & Strö Har en ardennerhingst på 8,5 månader gammal. Är nyfiken på vad ni andra med likn hästar ger dem förutom hö,salsten & mineraler.
Svar
1
· Visningar
658
Senast: hillevie
·
O
Hästvård Lider era hästar också av mugg? Det känns som om jag har provat allt, men inget hjälper! Har ni några tips?
Svar
7
· Visningar
1 205
Senast: mumlan81
·
Hästvård Jag har lärt mig att en muskel har en viss tid som man bör max stretcha den, efter den stunden försvinner effekten av stretchen och det...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästvård Hejsan! Jag har en fråga som jag inte vet svaret på och därför frågar jag er. Finns det någon form av adhd eller down syndrom (lr...
2
Svar
30
· Visningar
5 494
Senast: Ciazon
·
U
Hästvård vet inte om detta va rätt forum.. men vilken gångart är liksom snällast mot hästen att rasta av sej i...? typ om man har överpigg...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: Uddatyp
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat