Sv: Arg!

jag vet inte vad jag harde gjort, vill inte ens tänka på vad jag hade gjort!:devil: De är ju så solklart att man iaf fyller på vatten till hästar!!! Vad f*n tänker dom i ditt stall med?? ursäkta, men jag fattar inte att sådanna människor finns!!!:mad: på ren svenska kallar jag sånna för idioter!!:mad: ursäkta!:crazy:

Jag förstår inte heller vad de tänker med.
Jag menar, bara för att de är lata wska väl inte hästarna behöva lida? :confused:

Tyvärr är det nog så i vårt stall.
De som är lite bekvämare/latare struntar i att göera saker de absolut inte måste, slarvar med mockningen etc.
Och om någon blir sur på nån privatägare så låter dom det gå ut över hästen.
Helt sinnessjukt.

Känner igen mig! Står uppstallad på samma sätt som du ungefär. Problemet är att det är många olika personer inblandade och alla har olika hästkunskap och tankesätt.

Det är ju inte så trevligt med alla dessa lappar och det är helt omöjligt att prata personligen med alla inblandade. Jag fodrar alla 20 hästar + egen i snitt 2 kvällar per vecka och ser då till att alla hästar som inte har/kan dricka ur vattenkopp har rena och fyllda vattenkärl. Jag är väldigt nogrann själv att allt skall skötas grundligt. Förstår att du blir irriterad för det kan jag också bli när jag sköter allt som det ska, men när andra slarvar.

Jag har fått lära mig att leva med detta bekymmer och får ha lite kontroll på att saker och ting sköts, främst under helger och lov då mycket sköts ideellt. Som tur är bor jag i närheten. Stallet, anläggning, hästar och människor har många fördelar också och det värderar jag högre än problemen. Ibland när det kommer nya ideella krafter för att hjälpa till på ridskolan och som inte har så stor erfarenhet försöker jag att visa och hjälpa till på ett positivt sätt, det tjänar både jag, min egen häst och ridskolehästarna på.

Det är alltid mer eller mindre bekymmer med alla stall. Om man inte klarar av det får man söka ett nytt stall eller ha ett helt eget. Lycka till! :smirk:

De behöver inte skura ur hinkarna, det räcker om de tömmer ut vattnet, ev sköljer litegrann så att skiten försvinner..

För mig är lappar i vissa fall nödvändigt. För mig är det en självklarhet att läsa en lapp som hänger på boxdörren, jag menar det kan ju faktiskt vara något viktigt :crazy:
Tyvärr resonerar ju inte alla så.

återigen så tycker jag att sköljande o dyl är ngt som ägaren sköter.
Men det är min åsikt och hör eg inte hit.

Visst kan det vara bra att sätta upp lappar.
Men min erfarenhet är att lapparna funkar endast om de är en påminelse om något som man sagt och diskuterat.
Annars är det för lätt för folk att strunta i dem..tyvärr:(

vad spelar det för roll om dom fyller på vattenhinkarna om det ändå är fruset som du skrev .. då är det bättre att du ger dina hästar vatten när du kommer . i 3 elr. 500 hinkar elr vad du vill . då får dom mkt att dricka. dom dricker inte upp det på en gång utan det räcker länge.

ge dina hästar betfor med MYCKET vatten i så när det är lunchdax får dom vatten samtidigt ? :)

Det var värst vad det verkar krångligt i ditt stall. Går det verkligen inte att ha en vattenkanna stående i gången? Det är ju bara dina hästar där? Antar att vattnet måste bäras en bit, då är det lätt att både glömma och att "inte ha tid" att bära. Tungt är det också. Jag har varit i liknande situation som du. Jag köpte en stor spann, var i stallet varje dag och bytte då vatten och fyllde på spannen ända upp + satte en full vattenkanna utanför boxen. Det fungerade. Spannen hängde ganska högt upp på väggen och inte alltför nära krubban eller där hästen fick sitt hö, då blev det inte så mycket skräp i vattnet.

Liknande trådar

Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 089
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 295
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 136
Senast: Freazer
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 844
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info