Headshaking

Sv: Headshaking

Hej det är ju ett tag sedan du skrev om HS men jag har en häst som i sommras hade dessa symtom och en svägerska som är färdigutbildad homopat och vi unrar hur mycket du av din häst av Silicea? för jag ska prova behandla min 115cm stora ponny ca 225 kg och 22 år gammal det är kanske någon fler som kan lämna bra ideer om homopatmedicin till en Hs häst

Hej det är ju ett tag sedan du skrev om HS men jag har en häst som i sommras hade dessa symtom och en svägerska som är färdigutbildad homopat och vi unrar hur mycket du av din häst av Silicea? för jag ska prova behandla min 115cm stora ponny ca 225 kg och 22 år gammal det är kanske någon fler som kan lämna bra ideer om homopatmedicin till en Hs häst

Fick precis ett PM av en annan om samma sak och då skrev jag till henne att jag gett Sulfur...tror faktiskt det var Sulfur jag gav och att jag skrev fel i tråden för 3 år sedan. Kommer absolut inte ihåg hur mycket jag gav men kan tänka mig att det var 4 piller 2 ggr/dag - och jag gav hela burken. Förmodligen var potensen D12.
...det var lääänge sedan men jag tror faktiskt det var Sulfur...:o
Silicea har jag gett för rosslig andning tror jag

jag tror min hästs problem började redan för 10 årsedan och då fanns det inte mycket fakta om vad det kan bero på, då handlade det om solretningar på nerverna och troligtvis e det just det han har. tydligen har min häst inte så allvarliga problem, hans har vart konstanta under alla år, visar sig bara i april-september. i sommar ska jag testa huva som går hela vägen ner till nosen, funkar inte det får jag testa en homeopat.

Tack för svaren ska prata med min homeopat och om fler har testat så är jag jätteglad över svaren, min ponny är 22 år och är en fånghäst som bara får hö krafft rehab mag o tarm, symtomen för headshakning fick hon förra sommaren och då var hon oridbar och kunde till och med stå i hagen, veterinär kollade henne, nu i vinter har hon varit bra, så allt är värt att prova, En bra barnponny är ju guld värd

Testa även med att ta bort krafft Rehaben som innehåller både spannmål OCH melass = illa för en fång + HS häst. Hitta ett foder som istället är utan melass helt och som har hög fetthalt som hästen kan ta energin i från.

Har blivit rekomenderad att använda k rehab eller k ponny till min häst har lite lågt värde på proeinet och hon verkar må bra på rehaben som hon får 2 dl dag för att blanda tex tokosel, mag o tarm med , det är jättesvårt att veta vad som funkar bra på en fånghäst, men förra året fick hon fång i december och repade sig, då stod hon på bara hö så alternativet är väl krafft ponny.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: Liten
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: Sirap
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 335
Senast: Palermo
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 055
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka