Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hej! Har fått en hel del små sår på min vallack nu när det har varit milt, fruset och skare om vart annat..:( Fick ingen...
Svar
0
· Visningar
2 563
Senast: Munkis1
·
N
Hästvård Ja, när ska man börja behandla en häst som "gammal"? När den får ålderskrämpor eller innan? Har ett sto som blir 18 i år, ett och annat...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: nässla
·
Foder & Strö Hur mycket B-vitamin tillskott är lämpligt att ge till häst på ca 450kg?
Svar
2
· Visningar
696
Senast: hillevie
·
R
Hästvård Hej ! hur snabbt kan man skiffta över från hö till ensilage. Höe't börjar ta slut och jag tänker köra ensilage resten av innesäsongen...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Mynta2
·
J
Foder & Strö Kan för högt blodtryck (för mycket röda antikroppar) ha något vid foderbyte att göra? HAr nämligen en travhäst som vid snabbjobb i...
Svar
4
· Visningar
1 353
Senast: Jaba
·
E
Foder & Strö Jag har en 7 årig fullblodsvalack. Han är ganska fin i hull och så, men jag skulle vilja ha lite mer hull "högre" upp på magen (lite...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: milly
·
C
Foder & Strö behöver lite tips på vad man kan ge hästen för att den skall bli lite tjockare i hullet,:confused: OCh att ge mera grov foder är ingen...
Svar
10
· Visningar
798
Senast: mumlan81
·
Foder & Strö En så hög TS i silage som 85% - är det dåligt?! (tycker mig ha hört att det är det) Varför? En kompis har fått analyssvar på ett...
Svar
10
· Visningar
1 338
Senast: Pacific
·
Hästvård vet inte om det här är rätt forum, men jag gör ett försök. Har hittat en väldigt fin häst som jag är intresserad av att köpa, tvekar...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: ylvali2
·
Foder & Strö Jag ska börja ge min häst Steel Joint som är ett mineralpulver kort sagt. Men han äter ingen betfor och jag behöver blanda ner pulvret i...
Svar
18
· Visningar
1 710
Senast: nyponros
·
Foder & Strö Min ena häst har ett stort tuggbehov och är på och pillar på allt! Finns det något jag kan sätta upp i boxen som hon kan tugga fritt på...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: nyponros
·
F
Hästvård När jag ska lägga på min häst täcke så stampar hon till med hovarna,även när jag ska lägga på sadeln. Någon som kan vara allvarligt? Jag...
Svar
13
· Visningar
805
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Trots uträknad foderstat (efter höets värden) och regelbunden träning (dock bara mycket lätt) så verkar hästen inte lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 486
Senast: milly
·
L
Foder & Strö Hej Ursäkta den ngt underliga rubriken.. :o I morgon får jag hem min alldeles underbara foderhäst :love: Han äter just nu...
Svar
14
· Visningar
1 818
Senast: josefajn
·
R
Hästvård Ska snart ta och raka min shettis, men jag vet inte riktigt HUR jag ska raka honom :confused: Har rakat honom de senaste 4-5 åren på...
2
Svar
21
· Visningar
3 717
Senast: blohme
·
Hästvård Hur brukar ni göra? Rida samma dag som hästen vaccinerats eller låta stå den dagen? Det sägs ju att dagens vaccin inte är lite...
Svar
12
· Visningar
4 511
Senast: blohme
·
Hästvård Det verkar ju som att det är jättevanligt med ryggproblem på just ridtravare, undrar varför, kan inte se att det skulle vara något...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 358
Senast: Cecely
·
A
Foder & Strö Min häst har börjat fälla nu och då är det väl inte så smart o klippa eller? har mkt päls på huvudet framför allt o svettas. om jag...
Svar
6
· Visningar
848
Senast: attsy
·
Hästvård Idag har jag fått en ny hästsko introducerad för mig..."balansskon". Är det någon här som använder sig av sådana på sin häst? Vad har...
Svar
10
· Visningar
2 269
Senast: Lisis
·
Hästvård Kollade på TV på ett program från USA. Där "praktiserade" programledaren hos en hovslagare. Jag såg då när en hopphäst skulle skos att...
Svar
13
· Visningar
1 753
Senast: _Eva_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross