Spår av erlichia? eller vad?

Sv: Spår av erlichia? eller vad?

Tack för svar....det där Biosynov vore nog något att testa, jag har kört med olika varianter som innehåller mestadels eller ren glucosamin med 0 effekt, så detta vore ju något annat att prova, ska kolla upp det. Kanske en sak vore att fortsätta att ge glucosaminen jag ger nu & lägga till Biosynoven också, kan ju inte skada att prova iallafall. Det spelar absolut ingen roll om det är 'dyrt', bara det funkar & att han blir frisk & det vet man inte förrens man har provat!! Skulle det hålla veterinären borta så blir det ju 'billigt'!! :smirk:

Just nu är han helt avställd eller jag går med honom för hand varje dag + ute i stor hage hela dagen, han får även en spruta utskrivet av veterinären en gång i veckan, sedan om ett par månader hoppas jag på en ohalt häst & igångsättning igen, annars vet jag inte vad som händer!! Han är ju ohalt i skritt, trav osv....det är böjprovet han reagera på, även på volt i galopp, men vågar inte rida honom förrens han är helt ren. Innan detta sista besök hade jag ju ridit honom i 8 veckor nånting i skritt & lite trav rakt fram i skogen & inte märkt något, men efter klinikbesöket vågade jag inte, då det trots allt visade sej att han vart halt. Det är därför han ställdes av......

Ska se om jag kan leta upp någon bild där man ser kotorna.....

Tack för att du berättade om eran historia...skönt att ni hittade en lösning till slut så att han blev bra, hoppas vi också gör det!!

Tack för att du berätta lite om din häst....lever han idag? Om han gör det, hur är det med han nu?

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 344
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023