Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst ska skrittas i två veckor efter behandling, det är alltså en vecka kvar nu. OM han är ok nu, hur lång tid brukar...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: malinsky
·
E
Foder & Strö Hallo. Skulle vilja höra lite hur ni med kallblodstravare utfodrar era hästar. dvs hur deras foderstat ser ut. SKulle vilja jämföra...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Pacific
·
Hästvård Okej, nu ger jag upp. Keles nerver går mig på nerverna ;) Damen är understimulerad, jag vet det. Hon ska sätta sigång imorgon...
2
Svar
20
· Visningar
3 481
Senast: FUNNY
·
W
Foder & Strö Hur pass kännsliga är island med foder, kan dom ofta gå på fri tillgång eller får dom lätt fång. Sommarbetet, kan dom släppas på bra...
Svar
7
· Visningar
943
Senast: Linda.B
·
Foder & Strö Ja varför är det höloppor i vissa parti hö? Vad ska till för att de ska "trivas" ? Kan man få bort dem?
2
Svar
22
· Visningar
11 170
Senast: minternet
·
Z
Hästvård Kan hästar bli sjösjuka när de gungar? vad händer då? ja menar - dom kan ju trots allt inte kräkas
Svar
9
· Visningar
2 807
Senast: arabia
·
Hästvård Hur kan man hjälpa en häst med veka kotor? Har själv ingen erfarenhet alls från detta så nu vänder jag mig till er. Vad finns det man...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: malumbub
·
Hästvård Vet ej om tråden ligger rätt men jag vill veta hur era hästar är att sko. Själv har jag ett sto som inte tycker om att bli skodd...
2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Buckingham
·
U
Hästvård min häst har börjat fälla helt massa nu, bara rasar päls överallt. hästen har börjat bli lite grinig också, lite små sur och lite...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Carro88
·
T
Hästvård :confused: :crazy: Min häst fick detta helt plötsligt i måndags och kunde inte stå på benet. Senare på kvällen kunde han stå på...
Svar
11
· Visningar
1 039
Senast: ponnylollo
·
Foder & Strö Höbönderna verkar ha i uppgift att på hösten lura i mig att det finns hö och sedan på vårkanten helt plötsligt bestämma sig för att jag...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: AnnaKarinA
·
L
Foder & Strö Hur många timmar går era hästar ute i hagen och fodrar ni ute, isåfall hur mycket?
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 982
Senast: fyrahovar
·
Foder & Strö Nån här som har prövat cavalor hoof aid? Jag har gett enzion ett bra tag,men tycket inte jag får de resultat jag vill ha,så nu har jag...
Svar
10
· Visningar
1 458
Senast: ulle.j
·
D
Hästvård Hur ofta får era hästar mat? Tider ..? Och hur mkt mat? Hur mkt hö/hösilage/ensilage? Hur mkt kraftfoder? Skriv gärna vad det är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 359
Senast: Heulwen
·
Hästvård Japp, fick svar från labbet igår och det visade sig att pållan har stora blodmasken. Dräktigt (?) sto dessutom. Hur pass farlig är den...
2
Svar
33
· Visningar
3 710
Senast: roadkilled
·
Hästvård Vaccination - botulism & hästinfluensa Kan man vaccinera mot stelkramp, hästinfluensa och botulism samtidigt? Jag hade tänkt ta ut vet...
Svar
10
· Visningar
7 802
Senast: LitenGnista
·
Hästvård Jag har haft problem till och från med min häst. Han har aldrig varit halt, men är ofta öm i ryggen. Han blev behandlad för inflammation...
Svar
12
· Visningar
1 193
Senast: Ancor
·
S
Hästvård Kan hästar ha mugg på framsidan av benet alldeles ovan för hoven? och knappt något i karleden? Pälsen där lossnar också.. är det mugg...
Svar
4
· Visningar
1 208
Senast: Mitten
·
Hästvård Började behandla med Imaverol för 10 dagar sedan, och vaccinerade även i onsdags, men unghästen tappar bara mer och mer hår! :eek: Hon...
Svar
4
· Visningar
1 206
Senast: Tabitha
·
Hästvård I det nya stallet där gumman är inackoderad så finns det en fullblodsvalack som har världens dåligaste hovar. Han har så pass tunna...
Svar
14
· Visningar
2 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka