Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack Jag vet att jag kan det, och det känns bra. Ja vi syns snart, skall bli så kul att äntligen få träffa dig.
först vill jag bara säga att jag är glad att hästen är bättre.
Alexandra: det är skillnad på socker o socker. fel av mig att skriva att de inte ska äta socker överhuvudtaget, jag menade sånt socker som hästar inte äter naturligt och som deras magar inte kan bryta ner på rätt sätt. Det är väl bara att gå till oss själva, vi mår inte heller bra att äta socker och då vet vi på ett ungefär ändå vad som händer i kroppen. Men det finns nog med socker i gräs o annat de äter än att behöva tillsätta ännu mer som i tex pellertsfoder.
Ok, då är jag med. Vad jag fått för medecin framgår ju i tråden. Ljust nu får hon ju pronutrin, vetekli och pytte lite betfor, det funkar på henne. Samt fri tillgång på hö. Nu har vet ej tittat på henne sedan förra veckan, men högarna är som vanligt eller ja som på en vanlig häst, fasta och fina bollar inget löst alls. Så jag har goda förhoppningar, men tar en dag i sänder.
Jag hade inte en aning om att min häst hade magsår! Hon var fin i hullet hade fri tillgång på hö/hösilage, fasta rutiner, blank i pälsen, inte nåt kånstigt med avföringen eller aptiten etc. Så fick vi förmånen att få vara med i en studie om magsår så hästen undersöktes och döm om min förvåning då hon hade en stark trea på en fyragradig skalaVad har ni för erfarenhet av magsår på häst?
Vad har ni fått för hjälp?
Vad var sjudomsbilden som gjorde att veterinär/du/ni misstänkte magsår?
Jag tror att det finns massor av hästar som inte uppvisar några sympton som går runt och har magsår tyvärr
//C