Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nope jag är inte ute efter bråk.
Men att som utbildad hovslagare påstå att skärpta beslag på barmark inte belastar och sliter på hästen tycker jag är direkt oseriöst.
Fast som jag tolkar det så pratar coari om att rätt brodd för rätt underlag inte är skadlig. Och då faller ju ditt exempel med skärpta beslag på barmark?
Tack för hjälpen, som sagt jag blir alltid lika glad när en hästägare uppvisar större kunskap än en yrkesman.
Fast som jag tolkar det så pratar coari om att rätt brodd för rätt underlag inte är skadlig. Och då faller ju ditt exempel med skärpta beslag på barmark?
Ja det är nu jag måste komma till hårklyverier.
Jo helt klart så är även rätt brodd på rätt underlag skadlig och utsätter benet för ökad belastning och slitage.
Men alternativet, att inte brodda när det är halt är ännu mera skadligt.
Däremot är det bra att diskussionen så att säga tas upp, jag kommer fortfarande ha broddat i lera, men kommer försöka brodda ur tidigare på våren och brodda is enare på hösten t ex, efter den här tråden. För även om jag aldrig haft minsta problem av det så kommer jag tänka mer på det.
Men klyva hårstrån - nja
Så bra då har jag uppnått hela mitt syfte.
Du kommer tänka på att brodd även har vissa negativa egenskaper och handla utifrån det.
Nästan så iaf Jag har aldrig varit i la-la land.
Du Coari...
Är du inbjuden till hovslagarträffen nästa onsdag?
Vad är det här för jävla hönshus?Inte det????
Undrar varför???
Du Coari...
Är du inbjuden till hovslagarträffen nästa onsdag?
Vad är det här för jävla hönshus?
För många tuppar i hönshuset?
Jag är jäkligt trött på kacklandet här .
Har du nån privat osämja med nån ,gör upp det privat.
Pinsamt är bara förnamnet..
Nej, det är jag som ska ha föreläsningen.
Nu får du vara så bussiga att sluta med dessa sandlådefasoner, privata saker får ni göra upp om via PM eller i någon boxningsring.
Eller får jag föreslå hovslagarträffen, bukefalos är inget forum för era privata uppgörelser vilka de nu än må vara.
Boj/moderator
Visst är det sandlåda... Men ganska roande än då