Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har en fullblodsvalack på 165 cm som nästan ser lite dräktig ut och jag vet inte hur jag ska få bukt med det. Han får ca 2 kg...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Heulwen
·
S
Hästvård Halloj! Min medryttarhäst är halt på högerbak, markerar liite i skritt , men i trav haltar han ganska ordentligt. Han är inte direkt...
2
Svar
22
· Visningar
2 075
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Jag har fodrat mina hästar med hösilage i många år och märkt att de blir lite lösa i magen av första skörden men aldrigav andra skörden...
Svar
8
· Visningar
1 907
Senast: oki
·
F
Hästvård Min häst har jätteont i sitt högra bakben, eller det verkar som att det är i foten, nere vid kotan, det märks dock mest när hon står...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: hillevie
·
Hästvård Har glukosamin och djävulsklo samma egenskaper? Om inte, kan man ge djävulsklo när man redan ger glukosamin, eller tar det ut...
Svar
2
· Visningar
1 566
Senast: Apollo
·
T
Svar
2
· Visningar
3 739
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Räknas de som dålt fel om man inte viste att hästen hade de vi köpet?
Svar
11
· Visningar
1 519
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Vad tycker ni är mest lätthanterligt -fyrkantsbalar eller rundbalar??? De skall vara ca 200 kg tunga. Hästarna som skall ha det...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: Hannely
·
Foder & Strö Jag har ju haft en 2 åring som är väldigt svår att hålla i hull trots fri tillgång på hösilage med värdena 87 smbr/kg och 8Mj/kg foder...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Shimzy
·
G
Hästvård Min häst har fått flera sadelnutor precis där sadeln sitter. Jag har låtit honom vila i ca 3 veckor o tagit på alsollösning då...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: roadkilled
·
P
Foder & Strö Vad är loppfrö, vad är det bra för och var köper man det?
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Boj
·
D
Hästvård Min valack har varit riktigt dålig i magen de sista månaderna. Har försökt med allt för att han skall bli bättre utan framgång. I...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: selva
·
Hästvård Min lilla häst är sjuk . hon lägger sej ner ?? Hon la sej ner i boxen i morse o sen i hagen 3 ggr på rad ?? Hon ser förvirrad ut o...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 666
Senast: k i m
·
Hästvård Började precis fundera på om man borde ge extra spruta stelkramp eller ej ? Läget är följande, stora fölis påbörjad grundvaccinering med...
Svar
1
· Visningar
1 345
Senast: k i m
·
T
Hästvård Mugg! Jag tror att min häst har fått mugg och jag undrar hur jag skall behandla det så det försvinner...?:( :crazy:
2 3
Svar
58
· Visningar
2 665
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst har ända sen jag fick honom i somras haft precis som ett ärr som sträckt sig över kotan, på utsidan. Det var lite svampigt, så...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: mumlan81
·
F
Hästvård Mitt sto är helt hopplös, hon bajsar i sitt hö, både ute i hagen och inne i boxen, ofta ligger det en hög precis framför boxdörren oxå...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Username
·
Foder & Strö Köpte kornkross från Granngården igår, men det finns ingen innehållförteckning. Hur mycket av de olika ämnena har kornkross? Letade på...
Svar
1
· Visningar
1 678
Senast: Antiqua
·
E
Hästvård En tjej vi känner har 7 hästar och skulle skicka in träckprov på dessa pga den varma vintern som har varit, hon frågade om vi ville vara...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: Madick
·
S
Hästvård Hej ! Är det någon som har någon erfarenhet av ögoninflammation ? Jag ska köpa en häst som har haft inflammtaion sen i sommras och...
Svar
13
· Visningar
5 115
Senast: Suune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025