Min häst skiter i sitt hö!!??

Sv: Min häst skiter i sitt hö!!??

*kl*

Min ena häst drar gärna runt allt o mojsar ihop det med spånet innan han bajsa på det :crazy:

Nu har han hönät, rent o fint i boxen o inte ett oätet stå kvar:)

Jag ska berätta nåt som ni absolut inte ska göra !

Det har flyttat in en ny häst i vårt stall och den som äger hästen e helt virrig, vi brukar säga att den är som den där pappegojjan på julafton... hihi hon pratar så mkt, men iallafall har hon kommit på att hon ska ha allt hö i en (enligt mej) kaninbur, med galler så att hästen ska ha nåt och göra hela natten... Men det är för små springor hästen får knappt ut nåt. Och ja menar ju på det att hästen får ju panik när han vill ha hö och han bara får ut några strån, hur jävla puckad får man va ? Men om ja är sist i stallet brukar ja alltid ta ut lite hö... hihi..:banana:
Sen så går hästen barfota bara för att någon har sagt att det är jätte bra, men hästar är olika och en del går bra barfota andra inte... men det vägrar hon inse, man bara ser hur hästen ömmar och har ont... Ja käre hjärtanes...

Ja vet inte vad ni tkr men ja tkr att det är för jävligt rent ut sagt !

//Linda och Sune Sommar:cool:

Revirbeteende - om de bajsar eller kissar i höt - är det mindre troligt att någon annan häst vill eller vågar äta av det.....
Hundar gör också så.....

Det är skillnad på hästar och hundar.
Hundar är rovdjur.

Immer

Min gör likadant *suck*

Han är glupsk och höt är av bra kvalitet, han älskar det. Jag tror inte på dåligt hö-teorin.

Vid varje höforing kan man hos min häst se ett mönster. Han äter drygt 1 timme, 80 min för att vara exakt, vänder sig sedan ett halvt varv och skiter. Vänder sig sen ett halvt varv till, nosar på högen och äter vidare :crazy: Allt hö är uppätet på morgonen trots att han använder "tallriken" som toalett.

Likadant ute som inne. Det spelar ingen roll var i boxen höt ligger för det är att vända sig 180 grader och lyfta svansen som gäller för honom. Hönät skulle möjligtvis funka men ätställningen blir inte så himla bra då. Jag har funderat på någon typ av höhäck/hökrubba som sitter lågt men gissar att han då kommer att skita i den och det blir ju minst lika äckligt.

Mellan fodringarna står han gärna vänd med huvudet åt väggen mittemot matplatsen och vilar. Blir han nödig då gör han likadant, en halvpiruett och skiter och en halvpiruett tillbaka och sover vidare.

Jag har fått inse att detta är hans sätt att bajsa på. :(

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 375
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 362
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 878
Senast: Twihard
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp