Sv: Mugg?? (sammanslagen)
Hej!
Gör en uppdaterning om min häst i din tråd.
Jag började ju med att ringa min "vanliga" vet. men hon sitter förnärvarande i andra änden av landet, så då ringde jag distriktaren som jag har förtoende för (även om den jag pratade med inte verkade tycka att 40 graders feber och JÄTTEont var så mycket att oroa sej för).
Idag ringde jag igen, nu har hästs feber gått ner till det normala, men hon har fortfarande ont och vill inte röra sej gärna (med bak, hon har bara mugg och rasp bak) och vet anser att en häst inte kan få så ont av mugg..
Iaf hade dom inte tid att komma idag, utan jag får ringa på jourtid i helgen om det blir akut värre, med tex lymfangit. Sen har dom sagt att dom kommer på måndag.. men jag gissar att det är avhängigt på om dom hinner, en häst med stora smärtor, men ingen akut lymfangit verkar inte särskilt prioriterat hos DV, tyvärr..
Saker jag provat på min om du vill ha tips är... till att börja med tvätta med lactacyd, torka ordentligt och sen...nivea creme i blå förpackning, har alltid funkat super på min tjej, tills nu, sen har vi under hästen provat med vit nivea, som också brukat funka, salicylsyrevaselin, funkade ett tag, aloe vera, som också funkade ett tag, hexocil- samma sak, funkade ett tag och nu fucidin, som gjort några sår bättre.. Nu har jag tappat hoppet lite, ena veet anser att jag ska tvätta med hibiskrub och andra säjer att jag ska låta bli att tvätta alls- det kan vara så att huden är alldeles "sönderstressad"..
Hoppas du blev nåt klokare!
/ Lavinia, villrådig..