Sjuk häst !!

Sv: Sjuk häst !!

Din häst stod brevid våran inne på ultuna. Såg din i Torsdags Kväll.

hon e verkligen fin!!

Vad fick för du medecin till din häst har själv en häst med magsår !!!

orcide skrev:
ja ..jag hoppas det blir bättre nu när vi byter till sågspån i boxarna .
vi var o hälsade på henne i dag , trött , slut o apatisk var hon men den vackraste häst jag sett ändå :p
men idioterna hade "glömmt" att ge henne vatten så hon hade stått i typ 18 timmar sen hon fick en hink vatten sisst !!!!
det är skrämmande ju !
vi såg till att hon fick vatten o då piggnade hon till på en gång .
operationen gick bra :banana:

Upprörande att de inte gav henne vatten!:mad: Men vad roligt att operationen gick bra!:banana: :)

orcide skrev:
ja
vi såg till att hon fick vatten o då piggnade hon till på en gång .
operationen gick bra :banana:

Jag hoppas du kollade först så hon fick dricka - det är inte alltid man får dricka efter en magoperation eller sövning.

mirona skrev:
Vad fick för du medecin till din häst har själv en häst med magsår !!!
ingen aning vad dom ger på ultuna men jag lär väl få med hem sen så då kan du få veta det ..

Pigan skrev:
Jag hoppas du kollade först så hon fick dricka - det är inte alltid man får dricka efter en magoperation eller sövning.
så klart jag gjorde det var skötaren där som hämtade vatten när jag påpekade det , hon drack 50 liter!! på en gång stackarn.

hon kommer nog hem på torsdag som det verkar ..
jag säjer bara en sak , det var tur att mina hästar har hull i sån här situation annars hade hon försvunnit totalt som hon har tappat vikt stackarn.

Ja tänkte just på det , kolik? Tycker du ska undersöka det så snart som möjligt .

Nehep hon komer inte hem på torsdag :(
hon hade bandmask visade träckprovet :eek:
hur det fattar jag inte :confused:
vi har bytt beten och avmaskat alla hästarna tre ggr sen i sommar ju :crazy:
och dom vill röntga om magen +att hon ska gå på pencilin tills lördag , då får hon gå hem ist *suck*
det var bandmasken som gav kolik beteende men det gjorde även sanden o magsåret för den delen ...

nu e hon hemma sen i lördags.
hon är aggresiv , otrevlig mot både människor o hästar ????!!!
man får inte ta i henne då sparkar hon ?
hon tom hotar en när man går förbi boxen .
detta känns inte ett dugg kul faktiskt .
kan dom bli så här när dom varit på klinik ?

Min häst var också sådan fast då hade hon också boxvila efter åt förra vintern. Men sista gången hon varit inlagd så märktes inget..

Skönt att du fått veta vad det var och att hon blev behandlad, att hon är sur nu kanske är att hon inte känner sig riktigt bra än, kanske? Håller alla tummar för att det ska bli bra igen! :)

ja jag hoppas hon blir trevligare .
för som det är nu kan jag inte ens gå in i boxen utan att hon försöker sparka mej :(
jätte kul att byta bandage på den hästen :eek:

Nu äntligen är hon bättre o jag rider henne 6 dagar i veckan men tuffa månader har det varigt .
Jag kom på att jag inte kunde begära att hon litade på mej om inte jag litade på henne!
så jag slängde mej upp barbacka o ut i skogen på långa tyglar ..
Jag sa bara till henne att jag litar på dej !
Hästen blev lugnare på en gång o nu rider mina barn henne :)

*puttar upp*
För alla er som skrivit och tippsat o brytt er säjer jag tack!
Men nu är det snart slut på hennes lidande :cry:
Veterinären har dömmt ut henne och skickat in pappren till försäkrings bolaget nu.

Jag är helt knäckt!
Hon har magsår ännu som bara blir värre o värre fast hon behandlas.
Hon har även pålagringar på två ben som gör jätte ont nu ..

Det känns skitjobbigt att hon ska dö men ändå skönt att hon får slippa ha ont längre.

Magsåren tror dom föressten att dom kommer från maskangrepp hon hade innan hon kom till mej :(

Jag lär aldrig finna en sån här häst igen ....
Så otroligt inteligent att jag kunde rida henne med bara tanken ...

Ville bara uppdatera så ni vet vad som hänt henne.

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 058
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp