Sjuk häst !!

Sv: Sjuk häst !!

ignorera mitt första inlägg.
Läste lite slarvigt.

Men min kbl valack hade knölar och svällda ben förut. Och det berodde på allergi. Fast han var ju iof ändå rätt pigg och visade inte samma symptom som din.
Kan det vara så att hon känner sig matt och trött och det då är skönast att ligga ner och vila. Infektion?

Nån slags blodpropp tänkte jag på pga förvirrad osv ingen feber.

Alltså jag är ingen expert, så lita inte på vad jag säger, var bara en tanke...

Vad märkligt detta låter! Det konstigaste är att du inte kan komma in akut på klinik! Här i skåne har man ju alltid Hbg att åka till närsomhelst på dygnet.

De enda förslag jag har är att hon troligen fått ont i magen av det antiinflamatoriska och smärtstillande. Men det verkar inte vara grundproblemet. Kanske allergi som någon skrev. Jag har ingen erfarenhet av fästingsjukdommar-men brukar dom inte ha lite diffusa symptom?

Stort lycka till och hoppas att du kommer in på kliniken snart!!

Nu bor ju jag i södra norrland, men här kan man nog komma akut till klinik antingen i Huddigsvall eller så långt ner som till Uppsala.

Prova ring Uppsala, bodde du inte norr om Sthlm?

får du inte komma akut till mälarkliniken heller??det ligger ju oxså i närheten

Fiorano skrev:
Vad märkligt detta låter! Det konstigaste är att du inte kan komma in akut på klinik! Här i skåne har man ju alltid Hbg att åka till närsomhelst på dygnet.
QUOTE]

Ja visst kan man? Det låter underligt att man inte skulle kunna göra det på andra ställen också. Till Hbg behöver man verkligen ingen remiss. Om man ringer och säger att man har en häst som varit sjuk i flera veckor och nu inte äter som den ska ha, har magrat rejält, etc., då MÅSTE man ju få komma in!!

Zindy16 skrev:
ignorera mitt första inlägg.
Läste lite slarvigt.

Men min kbl valack hade knölar och svällda ben förut. Och det berodde på allergi. Fast han var ju iof ändå rätt pigg och visade inte samma symptom som din.
Kan det vara så att hon känner sig matt och trött och det då är skönast att ligga ner och vila. Infektion?
ja det verkar vara nåt sånt då hon är mattare än vanligt men hon har inte feber ???

Daniela skrev:
Nån slags blodpropp tänkte jag på pga förvirrad osv ingen feber.

Alltså jag är ingen expert, så lita inte på vad jag säger, var bara en tanke...
ja det har jag oxå tänkt på ..typ stroke eller dyl :confused:

Daniela skrev:
Nu bor ju jag i södra norrland, men här kan man nog komma akut till klinik antingen i Huddigsvall eller så långt ner som till Uppsala.

Prova ring Uppsala, bodde du inte norr om Sthlm?
jag har tid till uppsala på måndag o det är dom som inte ringer upp mej :(

MartinaN skrev:
får du inte komma akut till mälarkliniken heller??det ligger ju oxså i närheten
dom hänvisar till uppsala då dom har bättre medicin avdelning tyvärr ...

orcide skrev:
stenhård och i kväll hade den blivit ännu större ..
min veterinär kunde inte komma o kika på henne då hans gammla mamma hastigt insjuknat o han var på väg till malmö!!

jag vill bara krama henne o bädda ner henne i min säng med alvedon o te ....så känns det just nu iaf :(

Kan det vara en tumör???:confused:
Har bara sett en på ett hästhuvud förut och den växte snabbt och blev jättestor.... Hästen var tydligen väldigt dålig i samband med att den kom sen var den slö och hängig utan större aptit....:cry:
Den knölen var precis lika hård som skallbenet och kom tydligen bara på nån dag....
Men jag hoppas att det är nåt annat!!

å fy fan !
jag hoppas inte det men man vet ju aldrig ...
jag håller på o sy henne ett nytt fleece / päls täcke nu så hon ska vara fin när hon åker in på kliniken .
Beby rosa men vit pälskant *S*
hon lär älska det , hon älskar verkligen att få¨fina saker på sej :)

orcide skrev:
å fy fan !
Beby rosa men vit pälskant *S*
hon lär älska det , hon älskar verkligen att få¨fina saker på sej :)
:D Va sött o näpet det ska bli!!
Men är det verkligen färgerna för en skäck med ladder på fötterna, skulle det inte ha varit nåt tuffare????;)

Talade föresten med en kompis med fång idag....eller det är hästen hennes som har det:crazy: .... och den hade också fått knepiga knölar runt kotorna efter ett tag men jag fattade det som de försvann med tiden...
Kan du inte sätta in en bild på hela hästen föresten??? Jag blev så kär i hennes lurviga ben jag....:love:

här kommer en nytagen bild på henne i hennes nya täcke:)
dixienytttcke.jpg

:love: Ja mig skulle hon ju direkt kunna charma!:bump:
Men vad gör hon, visar hon benen eller testar hon täckets storlek???:D

Sissan skrev:
:love: Ja mig skulle hon ju direkt kunna charma!:bump:
Men vad gör hon, visar hon benen eller testar hon täckets storlek???:D

hon kråmar sej i sitt nya täcke *s*
hon älskar fina saker :) hon och korparna har en gemensam gen ..
men se på hennes ögon så ser du hur ont hon har :(

Har bara läst tråden och inte gjort några inlägg, men hur har det gått? Var det imorgon ni skulle få åka in till kliniken? Håller tummarna för er!!

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 058
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka