Sv: Sjuk häst !!
Har du snackat med kliniken?
/ Miss sixty - Som kört in med hästen utan att fråga!
Har du snackat med kliniken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fiorano skrev:Vad märkligt detta låter! Det konstigaste är att du inte kan komma in akut på klinik! Här i skåne har man ju alltid Hbg att åka till närsomhelst på dygnet.
QUOTE]
Ja visst kan man? Det låter underligt att man inte skulle kunna göra det på andra ställen också. Till Hbg behöver man verkligen ingen remiss. Om man ringer och säger att man har en häst som varit sjuk i flera veckor och nu inte äter som den ska ha, har magrat rejält, etc., då MÅSTE man ju få komma in!!
nej dom ringer inte up mej tyvärrMiss Sixty skrev:Har du snackat med kliniken?
ja det verkar vara nåt sånt då hon är mattare än vanligt men hon har inte feber ???Zindy16 skrev:ignorera mitt första inlägg.
Läste lite slarvigt.
Men min kbl valack hade knölar och svällda ben förut. Och det berodde på allergi. Fast han var ju iof ändå rätt pigg och visade inte samma symptom som din.
Kan det vara så att hon känner sig matt och trött och det då är skönast att ligga ner och vila. Infektion?
ja det har jag oxå tänkt på ..typ stroke eller dylDaniela skrev:Nån slags blodpropp tänkte jag på pga förvirrad osv ingen feber.
Alltså jag är ingen expert, så lita inte på vad jag säger, var bara en tanke...
jag har tid till uppsala på måndag o det är dom som inte ringer upp mejDaniela skrev:Nu bor ju jag i södra norrland, men här kan man nog komma akut till klinik antingen i Huddigsvall eller så långt ner som till Uppsala.
Prova ring Uppsala, bodde du inte norr om Sthlm?
dom hänvisar till uppsala då dom har bättre medicin avdelning tyvärr ...MartinaN skrev:får du inte komma akut till mälarkliniken heller??det ligger ju oxså i närheten
orcide skrev:stenhård och i kväll hade den blivit ännu större ..
min veterinär kunde inte komma o kika på henne då hans gammla mamma hastigt insjuknat o han var på väg till malmö!!
jag vill bara krama henne o bädda ner henne i min säng med alvedon o te ....så känns det just nu iaf
Va sött o näpet det ska bli!!orcide skrev:å fy fan !
Beby rosa men vit pälskant *S*
hon lär älska det , hon älskar verkligen att få¨fina saker på sej
Sissan skrev:Ja mig skulle hon ju direkt kunna charma!
Men vad gör hon, visar hon benen eller testar hon täckets storlek???