Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej alla bukefalister, någon som har erfarenheter av magneter till häst ? Bra eller dåliga ?
Svar
1
· Visningar
691
Senast: orion_x
·
Foder & Strö Igår så började jag och en i stallet prata om foder. Hon var och skötte sin dotters häst och vi stod och borstade våra hästar i gången...
2
Svar
32
· Visningar
2 489
Senast: Korven
·
E
Hästvård Halloj. Tänkte höra lite med det här om botulismen. Det är så att jag köpte min häst i somras av min "moster". Och så nu i februari äre...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: emgard98
·
Hästvård Ungefär hur mycket kostar det att kolla tänderna? Har hittat en väldigt vass och spetsig tand i överkäken på min kille, men det...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: hillevie
·
Z
Hästvård Jag har hittat delar av mina höbalar som är mögliga :eek: och blir jätteorolig. Om en liten del av höbalen är möglig men resten luktar...
Svar
11
· Visningar
1 771
Senast: zillax89
·
V
Hästvård Hej Har någon nån ide om hur man kan få bort snöstyltor?? Skodde min häst en vecka innan det blev snö(otur):cry: , så han har inga...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: suisyola
·
A
Foder & Strö Har använt sökfunktionen, men inte lyckats hitta det jag söker. Jag undrar helt enkelt vad ni betalar för följande färdigfoder...
Svar
9
· Visningar
3 474
Senast: _Runaway_
·
D
Foder & Strö Behöver akut hjälp med en fråga jag har gått helt damp på!:eek: Varför ska man blötlägga betfor innan man ger det till hästen ...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: pinky
·
S
Hästvård Vad kan det vara om hästen är svullen i ett bakben men inte halt? och svullnaden går ner lite när hästen rört på sig.. Vågar man rida...
2
Svar
28
· Visningar
19 503
Senast: Lisaaa__
·
Hästvård I går skar vet. upp en hygrom mellan frambenen på min häst. Den var mjuk och stor som en golfboll. Den spolades ren och han har nu fått...
Svar
1
· Visningar
2 130
Senast: Lejonelle
·
F
Hästvård Min unghäst är sen igår varm om hoven med puls men inte svullen eller någon synlig skada. Går som vanligt på mjuk mark och platt hård...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: FidoDog
·
Foder & Strö nu har jag införskaffat loppfrön till min prins. men nrä ajg var i hälsokosten så fanns de två st olika å völja på ljusa frön elelr...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 367
Senast: lightning
·
Hästvård Jag kanske ska ha en häst på foder snart och denna häst har förslitningskador fram men är enligt vet brukbar. Han ska inte hoppas och...
Svar
9
· Visningar
1 792
Senast: Curta
·
Z
Foder & Strö hej.mina hästar dricker betydligt mindre vatten nu när det varit kallt ute.är det nån som har det lika dant? eller vet vad det kan bero...
Svar
8
· Visningar
775
S
Foder & Strö Min häst fick kolik i förrgår för att han hade druckit för lite. Han går ute dygnet runt i hage med uppvärmd vattenkopp. Men hästarna...
Svar
13
· Visningar
1 071
Senast: CallMeAce
·
Hästvård Hur "avancerad" besiktning ska man göra om man köper en 1-åring? Jag antar att man inte gör böjprov på en så pass ung häst....:confused...
Svar
7
· Visningar
1 006
Senast: Han_naH
·
Hästvård Hejsan. En ponny i stallet där min häst står har drabbats av löss. Veterinären sa att vi nog inte behövde oroa oss över min arab...
Svar
18
· Visningar
1 616
Senast: Tebazz
·
Hästvård Idag märkter jag till min fasa att min älskade pålle fått två vita linjer ca 1mm breda där sadelgjorden ligger.:cry: Han har haft...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Linisen
·
Hästvård Min häst har inte varit helt “ren” under de senaste 2 veckorna och varken massör eller kiropraktor kan sätta fingret på vad som är fel...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Megs
·
S
Hästvård Vad kan detta vara? Kompis häst, 16 år gammal, kallblod. Pigg och frisk annars, ej feber eller hängig, ville häromdagen inte ta ett steg...
Svar
5
· Visningar
879
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur