Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård hej. Jag håller på med ett projekt om beten och relaterade sjukdomar. Vad har ni haft för sjukdomar på betet på era hästar och hur har...
Svar
4
· Visningar
649
Senast: janta
·
Foder & Strö Enkel fråga; har avstått från alla havreprodukter och ersatt med kornkross med gott resultat. För att öka på proteinmängden har jag...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: hillevie
·
S
Foder & Strö Min häst tränas normalt-hårt och har en bra muskulatur/kondis och fint hull. Men kan inte riktigt få upp hullet på honom vid flanken...
2
Svar
36
· Visningar
6 394
Senast: cristobal
·
K
Hästvård Jag har en häst som ska ha medicin två gånger om dagen. Den ena är ett pulver och det andra är en brustablett. Det går inte att hälla...
Svar
7
· Visningar
1 062
Senast: Tacitus
·
M
Hästvård Finns det någon där ute som har/haft häst med skolios?? Vi misstänker detta på våran :( och detta ska kollas upp snarast. Hur var...
Svar
2
· Visningar
1 734
Senast: Totti
·
K
Hästvård Jag har under en tid funderat på att införskaffa mig dessa Old Mac's. Men jag har sökt och sökt efter ömdömen utan att finna...
Svar
6
· Visningar
741
M
Foder & Strö Hur lång tid ska betforen minst dra i kallt vatten? Hur länge ska betforen minst dra i varmt vatten (vattenkokare)? Hur länge kan...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: HannaPP
·
Z
Hästvård Måste en helklippt häst ha halstäcke, fryser dom annars? Hon står inne i kallstall på nätterna och är ute hela dagarna, fri tillgång...
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: Dexdemonia
·
M
Foder & Strö Hej! Jag har två hästar som inte kan äta havre. En valack som blir superstressig av det och ett sto som blir värsta pissmärren. Jag...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: Antiqua
·
F
Hästvård Har inte haft någon möjlighet att vänja av fölet från sin mor ännu då vi inte hunnit fixa någon box ännu. Har lite problem nu med...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 706
Senast: fjordinghanna
·
Hästvård Efter ridturen idag upptäckte jag att pållen hade tappat två broddar på vänster baksko (han har 4 broddar på varje sko.) Vi red en...
Svar
7
· Visningar
1 790
Senast: PrinceFair
·
J
Hästvård Har en häst som skadat sig i hagen(antagligen av sin hästkompis) det hänger bitar av ögonbrynet stort som ett halv lillfinger ca 3...
Svar
3
· Visningar
737
Foder & Strö Hur påverkar det hästen? kan det vara farligt om hästen får för mycket protein?
Svar
5
· Visningar
1 268
Hästvård :) Hejsan, ska försöka fatta mig kort :) Nån dag innan jul ställde jag av mitt sto för vintervila på nästan 2 veckor, hon vilade dock...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: Zena
·
Foder & Strö Visst är det väll selen i foderjäst? Min häst får foderjäst eftersom jag upplever att hon mår bra i magen av det, samt för...
Svar
2
· Visningar
1 178
B
Hästvård Det ska min häst få i tre veckor nu pga hosta som enligt vet. troligtvis har kommit pga vädret. (Äter hösilage, mkt bra ventliation...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: Zena
·
C
Foder & Strö Har många funderingar kring fodermängder och fodertider. Jag har varierat med 2 gånger krafft och 3-4 gånger grovfoder per dag. Det...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: CindyLou
·
B
Hästvård Min häst har fått ett hack rakt in precis brevid tårkanalen, men jag lös med en ficklampa i ögat och sen hade jag fått förut av en vet...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: Buckingham
·
Hästvård nu är det så att jag har hittat en supertrevlig arabvalack som jag har planer på att köpa :love: Jag vill röntga honom inför köp. Vad...
Svar
3
· Visningar
911
Senast: ajax85
·
L
Foder & Strö Vad ger ni för tillskott till era hästar? Jäst, vitaminer, mineraler, örter, kalk, olja, salt, spårämnen, boitin, tokosel, färdiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 145
Senast: Lina_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen