Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Är det fler än jag som har problem med det i vinter? Är ju alldeles hopplöst nu när hagarna är så leriga.. Vad gör ni åt det? vad ska...
Svar
10
· Visningar
1 412
E
Hästvård Min unghäst ( -03:a ) som visar symtomer på ataxi. Har fännu inte fått fastställt en diagnos.:( Men han skal in till kliniken igen...
Svar
10
· Visningar
2 244
Senast: ghost
·
Hästvård Hello! :) Det är så här att min häst börjar fälla sin vinterpäls nu, vintern har ju precis kommit hit till Stockholm :confused: Idag...
Svar
8
· Visningar
1 095
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Hur brukar ni göra med kraftfodret när hästen blir skadad och inte kan träna fullt? Hästen ska skrittas, uppsuttet eller ledas. Tyvärr...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: frida_n
·
Foder & Strö min häst vill inte gå upp i vikt, visst nu har han blivit normal från undernärd som han va när jag fick honom men vill ha honom lite...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: frida_n
·
Hästvård En av lillflickorna stod på näsan i stallgången idag (inte smart att komma in i full fart med leriga fossar), i alla fall så såg jag...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: gylle
·
Hästvård Försvinner aldrig dessa "sattyg" ut i världsrymden nån gång?! Upptäckte ett på varje framben på pållen nu i kväll och jag: :mad...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: Youmeoh
·
Hästvård Igår hände en konstig sak som jag aldrig varit med om tidigare, när jag hade tagit in medryttar hästen från hagen för en ridtur, ställde...
Svar
11
· Visningar
1 674
Senast: åke
·
L
Hästvård Hej, Det är såhär att min häst har någon konstig hosta, som han haft sen september nu, det är inte så att hon hostar hela tiden, utan...
Svar
12
· Visningar
1 750
Senast: medik_ox
·
V
Hästvård ja en fundering slog mig här en dag när jag var till stallet KAN hästar/ston ha urinvägsinfektion och hur i så fall uttyttar sig det ?
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Harvester
·
J
Hästvård ..Inte så konstigt som rubriken lyder:) Historia: Hästen fick ett djupt sår/hål ända in till benet på skenan för ca tre veckor sen...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Harvester
·
Hästvård Hur märker man om hästen fryser? Har hört någonstans att de kan "skaka", stämmer det? Då måste de väl frysa ganska ordentligt eller...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: houdini
·
E
Hästvård för att tjecka att det inte är obalans i mage/tarm eller typ fattas goda bakterier, eller finns dåliga bakterier vart skickar man det?
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: Equine
·
A
Hästvård Jag är så trött på sådana som kör med luckorna där bak öppna. Det kommer in så grymt mycket avgaser och hur bra är det för hästarna att...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
11 203
Senast: minternet
·
Hästvård vilka symptom finner ni på era växande hästar? Främst de som tränas. Och om de växer, tränar ni då eller står ni över helt oavsett h...
Svar
9
· Visningar
2 439
Senast: assi
·
A
Hästvård Hej min häst hade fång i somras och funderar på hur det kommer attbli nu till sommaren. Hur många tmmar ska man börja med att släppa...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: Ashira
·
Hästvård Jag vägde mitt lilla föl idag. Jag tycker han har blivit lite smal trots att han äter som en hel häst. Det jag funderade på är hur...
Svar
1
· Visningar
961
Senast: HelenaHandberg
·
C
Foder & Strö Hippo Grow Alfa,Hippo Grow Breed,Åsebro Cool. Min dator vill inte gå in på deras sidor men jag behöver veta: %TS MJ/kg foder g...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: CindyLou
·
I
Foder & Strö Hej! Jag har räknat ut en "bra" foderstat allt stämmer bra förutom för lite Ca. P har jag nästan exakt vad som behövs:) , behöver bara...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Bubbla
·
Hästvård Alla som har ngt lugnande att säga om denna svamp, please säg det! Jag går nästan under! :eek: :eek: Det verkar alltså som att...
Svar
6
· Visningar
2 015
Senast: Ilxpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka