Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Min häst fick som exem på halsen för ungefär en vecka sedan, det var som små knottror i ca 5*5 cm område på halsen. Nu har de blivit...
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: HannaPP
·
H
Hästvård brukar ni låta hästen stå några dagar när ni har avmaskad? hur länge isf?:rofl:
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: pinky
·
S
Foder & Strö Visste inte om den här skulle ligga här eller på hästvård, men jag provar här. Det är så att min häst har fått hosta som antagligen...
2
Svar
20
· Visningar
1 898
Senast: Skuggabaldur
·
C
Foder & Strö En sak som jag tycker är helsjukt är detta idiotiska räknande av foderstater. Jag har haft MÅNGA hästar o alla har varit jättefina, har...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
27 955
Senast: Laluchi
·
J
Foder & Strö nu är jag lite nyfiken på vad som är mycket kraftfoder! funderar på om det är aktiva travhästar i träning/tävling eller kanske någon...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: fleur
·
C
Hästvård Vad brukar en b-ponny, welshponny kat B väga?
Svar
7
· Visningar
9 981
Senast: pulkaskurk
·
T
Hästvård Min häst vaccinerades förra veckan då jag var bortrest. Stallägaren skötte det hela och jag la hästen pass i stallet. Min häst har både...
Svar
7
· Visningar
916
Foder & Strö Hej! Ni som har lösisar där ute, hur gör ni när det blir kallare, ger ni mer kraft eller litar ni på att hästen får nog med energi från...
Svar
9
· Visningar
856
Senast: Myy
·
R
Hästvård Kan det finnas någon "dold" anledning att en häst går oskodd bak? Köpte en häst för en tid sen som gick oskodd bak för att han "har så...
2
Svar
34
· Visningar
3 662
Senast: evaand
·
Foder & Strö Jag har en D-ponny het vid ridning, men det finns säkert hetare hästar. Hon får i dagsläget fri tillgång till ensilage, som varierar mkt...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: Flinga
·
M
Hästvård :crazy: Nu när snön har kommit och broddar åker på igen... Men jag har ett problem, Mitt sto har en viss tendens till att trampa sig...
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: My Beauty
·
P
Hästvård Hej! Har börjat massera mina egna hästar som jag känner väl och de tycker det är toppen. Får direkt gensvar genom suckningar och allmänt...
Svar
12
· Visningar
1 269
Senast: Mirre
·
B
Hästvård Ja, är det någon som vet vad mugg beror på? Är det svamp, bekterier, stafylokocker, mag-obalans eller???? Någon som har tips på om...
Svar
9
· Visningar
1 537
Senast: MadickenII
·
Hästvård Min ena häst släpptes ihop med ett gäng nya hästar i söndags. Hon blev lite mobbad där tydligen. I tisdags upptäckte jag att hon...
Svar
3
· Visningar
1 213
Senast: Lejonelle
·
N
Hästvård Jag har hört att glucosamin kan vara bra att ge hästar med ledproblem men har lite funderingar. Vad jag förstått är detta...
2
Svar
22
· Visningar
3 414
Senast: Aangel
·
T
Foder & Strö Gjorde precis en grov analys på vad min häst behöver för ämnen. på den här sidan: http://www.freefarm.se/djur/nyhast.htm#eget men nu...
Svar
6
· Visningar
2 341
Senast: Tebazz
·
C
Hästvård Jag har ett svenskt halvblod på 10 år. Hennes svans är extremt kort! Manen är jättetjock och lång, men svansen blir inte längre. Svansen...
2
Svar
30
· Visningar
2 466
Senast: AWAKE
·
C
Foder & Strö Han total vägrar att äta maten om jag har detta pulver i maten... har ni några förslag? Hur gör ni?
2
Svar
21
· Visningar
2 565
Senast: Masse
·
Hästvård Kan hästar vara "allergriska" (dumt ord kanske, kommer inte på nått bättre) mot betfor? min häst har ett tag haft skorv på benen och min...
Svar
7
· Visningar
1 104
6
Hästvård Hej hej! Nu är det ju vinter och halt och det ska broddas med isbrodd innan ridning och efter med blindbrodd. Men som ni ser på...
2
Svar
25
· Visningar
7 977
Senast: 610
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London