Ger du glucosamin?

Sv: Ger du glucosamin?

jag använder det till båda mina hästar. den ena är rätt ny så kan inte riktigt säga om jag märkt nån direkt skillnad.
men min ponny som börjar bli lite äldre nu (18) är mkt mjukare och finare i kroppen. märks rätt tydligt när man rider, han känns mer lösgjord från början. annars brukar han vara rätt stel och styv ibland.

använder mig av Bio Farmabs Bio Glucosamin

Jag gav min häst Bio farmabs bioglucosamin en period när han behövde lite hjälp med ledvätskan, och det blev en stor förändring, till det positiva:)

Kommer inte ihåg vad det kostade men billigt var det tyvärr inte... 398 tror jag jag gav för min burk, men är inte säker

tydligen är sammansättningen viktig... msm gör att glucosamin tas lättare upp. glucosaminsulfat har bättre effekt än glucosamin.... både jag, min häst o min hund äter det varje dag... undrebar grej!

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 119
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 656
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 121
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 121
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen
  • Utbilda själv