Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Försöker räkna ut en bra foderstat till min 20 åriga häst som behöver mer proteiner och behöver få upp hullet, speciellt vid flankerna...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: Tosa
·
Hästvård Har tidigare skapat en tråd och frågat om min 12-åriga valack som hade svullet skap och lågt proteinvärde. Var med honom till en klinik...
Svar
16
· Visningar
2 362
Senast: Korven
·
T
Hästvård Kom på att jag glömde avmaska i höstas. När är lämpligt att avmaska vid den här tiden på året och vad bör jag i så fall använda för...
Svar
3
· Visningar
984
Senast: Alladin
·
C
Foder & Strö Vad använder man foderjäst till?:confused:
Svar
6
· Visningar
852
Senast: claraB
·
W
Foder & Strö Jag tänkte börja ge min pålle lucern för att få upp hullet. Men ska jag blöta det eller ej? Måste i sånna fall blöta det dagen innan...
Svar
18
· Visningar
1 623
Senast: ponytails
·
F
Foder & Strö Jo nu är det så att vårat nyinskaffade kallblod på 20 år har börjat tappa vinterpälsen, verkar vara väldigt jobbigt för henne. Något...
Svar
12
· Visningar
939
Senast: stall_tarv
·
Hästvård Jag skulle vilja ha hjälp med lite mer info om just patologiska tillstånd i kotleden( sjukdoms tillstånd) samt utredningar kring...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: Lejonelle
·
Hästvård I min andra tråd om denna shettis står det ju att prov är tagna på hästen. Nu har proven kommit. Men det står så jäkla konstigt, är...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Quinn
·
F
Hästvård Jag har en ponny på 24 år som är väldigt långhårig och lockig i pälsen. Han fäller rätt sent på våren, och sätter sedan ny päls ungefär...
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: hillevie
·
Hästvård Min häst har båda två:smirk: Vi tog blodprov för att hon hade varit halt på två ben och ett ben var helt svullet i typ 5 dagar. Det...
Svar
7
· Visningar
995
Senast: stack
·
S
Hästvård Hej , Min Häst har haft kotledsinflammation höger fram nu i snart två månader .. Han haltar inte längre så jag hoppas att den har gått...
Svar
3
· Visningar
941
·
Hästvård Hejsan. nu behöver jag lite hjälp. jag har en häst hemma som vilat i 5 månader med skritt för skada på gaffelbandet hf. I tisdags var...
Svar
8
· Visningar
8 806
·
Hästvård Min häst har fått diagnosen lumbosacral-låsning + ett par kotkompressioner till följd av detta.. Behandlades av kiropraktor för ca 6...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 473
Senast: veronican
·
A
Foder & Strö kan man ge hästar kreatin? det är ju egentligen till människor för att lättare bygga muskler, gå upp i vikt, hindra förbränning av...
Svar
5
· Visningar
1 082
F
Foder & Strö Hej! jag undrar om ni som jag tycker att det är svårt att hitta en bra fodersida på nätet där man kan läsa om alla fodersorter och vad...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästvård Idag så var de cirka 2 och ½ månad sen min lilla tjej blev frisk:) från att ha haft kotledsinflamation i båda fram! Men så idag så var...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Sippus
·
Foder & Strö Behöver lite tips och råd betr. en häst som skall stå uppstallad hos mig. Historien är som följer: Hon har tidigare stått på fri tillg...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: Eastwick
·
M
Hästvård jag hade tänkt vacciunera min häst för A2. men där finns 2 vaccin jag kan välja på 1: bara som tar influensan kostar 150:- st 2: tar...
Svar
3
· Visningar
659
Senast: Emsan
·
Z
Hästvård Där min dotter hyr plats,finns ett varmblod som inte vill äta och är mycket smal. Den skos när (hon som har den på foder) har lust, 2...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Harvester
·
R
Foder & Strö Jag har en häst som har astma och har hört att eggersmann ska vara ett bra foder för hästar som är känsliga för damm, hostar etc. Är...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: ajax85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka