Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

9
Hästvård vad ska jag göra?? börjar att bli irreiterad nu Min häst "kastar" med huvet ofta i boxen och när vi är på hem väg efter en ridtur...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: peacepipe
·
Hästvård När jag kom ut i stalle tidag möttes jag av att min häst hade näsblod. Vad kan det bero på? Det finns inget synligt sår. Men det...
2
Svar
20
· Visningar
1 629
Senast: hillevie
·
V
Hästvård Hej! Jag har försökt hitta trådar med detta men hittar inget som passar in. Jag kom hem från vet igår med en häst som har tre...
2
Svar
27
· Visningar
4 120
Senast: Boj
·
E
Foder & Strö Haloj! Har en halvblod/kallblod korsning som är alldeles för tjock! Hon fyller 3 sista mars, är ca 148 i manken och ska nu dessutom...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: Ello_knott
·
S
Hästvård om en häst har fått en spark på framsidan av bakbenet ("smalbenet" på människa:angel: ) och därför undrar jag vilka sorters skador de...
Svar
8
· Visningar
1 368
Senast: Sellan
·
Hästvård Jag brukar inte klippa mina hästar, men idag var det en i stallet som klippte sin och jag slogs verkligen av vilket hemskt oväsen...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Egonson
·
A
Hästvård Hallå där ute! Min fråga är om det finns någon speciell hästras som är klassad som bra nybörjarhäst? Jag har ridit sen jag var liten...
Svar
2
· Visningar
3 111
Senast: Ajnok
·
Hästvård Cirka ett 50-tal hästar har drabbats av hästinfluensa på Axevallatravet. Under det senaste dygnet är det två hästar som dött på grund av...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
9 027
Senast: ghost
·
S
Foder & Strö Jag hyr in mig som privatare på en ridskola. Allt hö har möglat på skullen. Nu har det gått så långt att det syns om jag tittar riktigt...
2
Svar
22
· Visningar
3 794
Senast: Lillemim
·
Hästvård Hej. Jag börjar bli lite fundersam eftersom min häst (sto) sen en tid tillbaka varit väldigt känslig under magen. Man kan knappt nudda...
Svar
12
· Visningar
4 726
Senast: Messy
·
M
Hästvård Hej!! Undrar vad ni anser om att vet säger att en häst är utsliten genom endast böjprov och longering?? Utan att röntga? Hur kan han...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Hej alla glada! Sökt lite, men inte hittat nåt.. Min fråga är; Om hästen är känslig mot havre, kan det ge klåda? Eller kanske tvärt om...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: Tussilago
·
A
Foder & Strö Jag skulle vilja ha lite hjälp av foderkunniga här på detta forum. Det är så här att när jag köpte min häst för ca en månad sen så åt...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: idapida
·
G
Foder & Strö Tänkte på kraftfodret, mineralerna och ev tillskott. Nu börjar det ju bli dags att höja givan! Lite intressant att höra vad och hur...
2
Svar
20
· Visningar
2 279
Senast: idapida
·
H
Hästvård Jag ger min häst Hö nu. men höt är inte det bästa nu, dammigt och mögligt. pga så dåligt väder, blöt o fuktigt.. men min fråga är om...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 593
Senast: Splittan
·
Foder & Strö Vore lite kul att se hur mycket mat ni ger era 05:or. Hur mycket och varför just det fodret osv.Tacksam för svar
2
Svar
27
· Visningar
2 108
Senast: CindyLou
·
Hästvård Min stallkompis har en shettiskille som har varit dålig från och till i fång. Han är 12 (eller 13 år). Nu har han varit riktigt dålig i...
2
Svar
25
· Visningar
2 537
Senast: antiloop8
·
E
Foder & Strö Hej! Hur länge kan man ha betfor i blöt innan det börjar jäsa? Kanske det är bättre med kallt vatten eftersom det sväller långsammare...
2
Svar
21
· Visningar
1 953
Senast: Linisen
·
A
Hästvård Jag har just nu en häst här hemma som har väldigt ont i sina bakben. det kommer lite då och då och vissa gånger har han svårt för att...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: IslandsMalin
·
P
Hästvård Varför får en häst inflammation i bakknäna? Vad kan det bero på om hästen får det 2 gånger under sitt liv med ca 4 års mellanrum och...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Pacific
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka