Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Har en valack istallet. Har tänkt prova nåt och har kikat i andra trådar och hittat D&H Stroppy Gelding, Hilton Regulate och Equimins...
Svar
5
· Visningar
1 219
Senast: FiaPiaLisa
·
B
Hästvård Eller shettis och shettis, förresten, han är nog någon typ av korsning med british spotted pony. Han är liten (ca 80 cm) och prickig i...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: BertaLotta
·
K
Hästvård Ja va ofta brukar ni tvätta era hästar?? Vad använder ni för shampoo?? Använder ni alltid pälsglans sen?? Har ni tillgång till...
Svar
10
· Visningar
1 310
P
Foder & Strö Hur många liter eller dl behöver jag ge för att komma upp i 1/2 kg och 1 kg lucern hackad strå?:confused: Hoppas någon vet. Vill...
Svar
15
· Visningar
1 307
Senast: Messy
·
N
Hästvård Hovslagaren var ute igar och han sa att min hasts bakhovar luktade illa innuti. Jag misstanker att det ar pga av att han star o sover pa...
Svar
10
· Visningar
2 345
Senast: Nibalda
·
C
Foder & Strö Finns det en Hippo som motsvarar Krafft-Pluss? Vilken är det isf? Och vad kostar den? Hur är pelletsen? Stora eller små? Någon som...
Svar
10
· Visningar
1 180
Hästvård Har en nordis som rids, är igångsatt efter skada. Hon har en hemskt tjock vinterpäls, skluue klara veckor i alaska;) Men vid ridningen...
Svar
5
· Visningar
895
Senast: Beemergirl
·
S
Hästvård Funderar jag på om jag ska sko pållen runt om över vintern (lär bara bli en 8-veckors period) så att jag kan brodda, har bara framskor...
Svar
9
· Visningar
984
Senast: Zab
·
Hästvård Min häst är en livlig fröken och slår på sig rejält på ena frambenet med jämna mellanrum. Hon har dessutom skaffat sig ett riktigt fult...
2
Svar
25
· Visningar
2 651
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö I vilken prisklass ligger halmen på iår?
Svar
13
· Visningar
8 048
Senast: lundborg
·
L
Hästvård min häst har en överdrivet mjuk/svampig ryggmusklatur tror jag, för om jag jämför med de andra hästarna i stallet så känns det inte som...
Svar
14
· Visningar
1 825
Senast: charnac
·
Hästvård Red en annans häst idag. Hästen ser helt "normal" ut, sadlar och tränsar och går in i ridhuset. Skrittar fram för hand. Ur höger mungipa...
Svar
7
· Visningar
4 437
Senast: charnac
·
Hästvård Någon som provat Dodson & Horrell´s ört Breathe-Free?? Nu på vintern när luften är lite tung hostar min häst ofta i början av ridpasset...
Svar
7
· Visningar
1 273
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Linfrön ska blötläggas, men måste man lägga dem i hett/varmt vatten? Det är liksom lite svårt att fixa det i vårt stall.
Svar
18
· Visningar
1 807
Senast: ghost
·
B
Hästvård Jag är jätteglad över att snön har kommit så att man slipper denna lera ett tag... Jag tror att dom flesta är glada att slippa leran...
Svar
12
· Visningar
839
Hästvård Måste bara få berätta efter hela den där diskussionen om hagar. Mina två hästar (en stor och en ponny) har pga av leran fått gå i en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 802
Senast: AnnaKarinA
·
F
Foder & Strö Är det någon som har någon erfarenhet av detta på nervösa hästar? har en liten dam som blir väldigt nervös på tävlingsbanan...
Svar
1
· Visningar
703
L
Hästvård När jag var ut för att ta på gumman täcket i fredags såg jag till min fasa att hon hade fång... Ett lindrigt fånganfall visserligen, men...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: lilla hoven
·
Foder & Strö Någon som vet vad det ligger på per kg? Vart finns det ÅF i närheten av mig tro dvs. Närke/Örebro län?
Svar
1
· Visningar
579
Senast: Messy
·
Foder & Strö Har införskaffat tokosel eftersom analysen visade att min häst inte behover nått kraftfoder eller mineraler, och jag då bara behöver...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: _86a_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka