Benskydd i hagen?

Sv: Benskydd i hagen?

Men om det är för att hästen bytt skr, så sätt på den skydd den första tiden. Dagens hästar växer inte upp på det sättet som dom gjorde förr, och som dom är menade att växa upp. Då får man tåla aytt de inte fått lära sig att hålla reda på sina benn alla gånger, och göra det bästa utav det.

)nu ska man väl inte bli spydig,när folk skriver vad dom tycker,eller?? skulle vi ha proffs överallt då hade vi ju perfekta hästar!(
Tror att skoningen har en verkan i det hela.
ha lite tålamod,den vänjer sig nog vid sina nya fötter.om inte ,då skulle jag skydda dom. hoppas det löser sig!!

Tack russan. Jag köpte Sports Medicine Combo boots igår och det tror jag kan funka fint. De skyddar från ballen, kotan och hela underbenet och sitter inte så hårt. Förhoppningsvis blir det bättre. Det är ju inte så att jag är totalt nybörjare utan det jag var mest ute efter om någon dels hade erfarenhet av samma problem och dels faktiskt provat med benskydd i hagen. Jag har sex hästar hemma, tre araber, ett halvblod och två travare. Amatörtränare trav och medelålders dam:-)

På min förra ponny hade jag nästan alltid skydd i hagen , då hade jag långa strykkappor fram&bak o boots fram&bak ... de funka skitbra (även om de va JÄTTE lerigt)

brukar inte ha skydd på mina hästar haft det vissa perioder bara på en av dem då jag har tyckt att det blivit lite väl mycket små sår. Försöker att inte använda skydd i hagen då det inte är så bra att ha på skydd 9-10 timmar, blir helnojjig att dem ska få exem eller tryckskador. Men har man en häst som slår sig ofta så klart man ska använda skydd! slipper dem få ont i onödan.

Min gubbe (26 år:love: ) har nu boots i fram pga att han trampade av sig sin dyra ringsko hf i tors. Hovis som la på tappskon i fredags tyckte att han ska boots i fram för att minska risken för fler tappskor. Det gick knappt att få på skon igen, hovis fick använda specialsöm och lite trix, så nu är den hoven MKT mindre än normalt.:(
Får ha boots i hagen tills sommarbetet, ev på betet oxå. Måste leta efter större, XL passar precis...:angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 690
Senast: Pancakes
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 425
Senast: mackan
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 494
Senast: Mahonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar